دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 ارديبهشت 1401 - 18:06
ماردینی در پاسخ به آنا مطرح کرد؛

واردات داروهای تحریم شده از کانال صلیب سرخ جهانی

مدیرکل کمیته بین المللی صلیب سرخ از آمادگی این سازمان برای واردات داروهای تحریم شده از کانال صلیب سرخ جهانی خبر داد.
کد خبر : 657468
4444

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه گروه جامعه خبرگزاری آنا، رابرت ماردینی در نشست خبری مشترک رئیس ifrc، رئیس جمعیت هلال احمر و مدیرکل ICRC که به مناسبت روز جهانی هلال احمر برگزار شد در پاسخ به سؤال خبرنگار آنا مبنی بر حمایت صلیب سرخ برای ورود داروهای تحریم شده به ایران اظهار کرد: صلیب سرخ و هلال احمر همیشه سعی کرده اند کاهش آسیب مخرب بر شهروندان را داشته باشند و ما حمایت گری داریم و از طرف‌های صاحب نفوذ وارد مذاکره می‌شویم.


وی افزود: در ایران تحریم‌ها مدت‌هاست که جریان دارد و در حال حاضر ایران توانسته خود را وقف دهد و از اثرات روی شهروندان بکاهد و در خصوص داروها با هلال احمر ایران کارهایی میکنیم.


مدیرکل کمیته بین‌المللی صلیب سرخ افزود: صلیب سرخ چندی پیش ورود وسایل حفاظت شخصی را حل کرد و کم‌کم مشکلات رفع خواهد شد.


وی گفت: در یمن و افغانستان برنامه‌های امنیت غذایی داریم و باید به این موضوع توجه کنیم که حجم نیاز بسیار بیشتر است و کاری که ما انجام می‌دهیم پاسخگو نیست و ما باید به فکر خشک‌سالی و سیلاب‌های ناگهانی باشیم و به نحوی باید بتوانیم فشار این جوامع را قدری کاهش دهیم.


مدیرکل کمیته بین‌المللی صلیب سرخ افزود: جمعیت هلال احمر دست روی دست نزاشته و باید در بحران‌ها کارهای لازم را انجام دهیم.


ماردینی بیان کرد: تغییر اقلیم مناطق مختلفی را متاثر کرده و خبر بد این است که ۲۵ کشور در حال حاضر بسیار متاثر هستند و ۶۰ درصد این ۲۵ کشور درگیر مناقشات مسلحانه هستند و متاسفانه این موارد بر دیگری تاثیر می‌گذارد.


وی گفت: ما هم به دنبال کاهش گازهای گلخانه‌ای هستیم و باید یک کار اورژانسی صورت گیرد و در این راستا سال گذشته چارتر تغییر اقلیم را برای سازمان‌هایی که کار انسان دوستانه انجام می‌دهند انجام دادیم.


مدیرکل کمیته بین‌المللی صلیب سرخ افزود: استفاده از انرژی خورشید و سیستم های آبیاری قطره‌ای در یمن و افغانستان شدنی است و ایران هم از تغییر اقلیم متاثر شده و باید از انرژی تجدید پذیر استفاده کنیم.


ماردینی بیان کرد: در ارتباط بهداشت سالی چالش برگی وجود دارد.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته