دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 بهمن 1394 - 17:01
واشقانی در اختتامیه شانزدهمین اجلاس باشگاه پژوهشگران جوان:

دانشگاه آزاد اسلامی رتبه نخست تولید مقالات علمی را در پایگاه‌های معتبر دارد

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه فعالیت‌های باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان متناسب با حرکات دانشگاه است، گفت: روسای باشگاه باید توجه بیشتر به فعالیتهای دانش بنیان در باشگاه نمایند و در این مسیر بطور جدی و قوی فعالیت کنند.
کد خبر : 65736

به گزارش خبرنگار آنا، دکتر ابراهیم واشقانی فراهانی در اختتامیه شانزدهیم اجلاس روسای باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان در ساری با تبریک ایام دهه فجر اظهار کرد: حضرت امام خمینی با آینده نگری و دورنگری پیوند جامعه با دانشگاه و پیوند دانشگاه با نهادهای اجرایی کشور را بوجود آورد.


وی با بیان اینکه جوانان دیروز، جان خود را برای این انقلاب هدیه کردند گفت: فرزندان و جوانان امروز وطن باید قله های رفیع علم و دانش را با جهاد و تلاش فتح کنند.


وی با بیان اینکه خوشبختانه اقتصاد دانش بنیان و فعالیتهای دانش بنیان بصورت یک فرهنگ در دانشگاه در حال شکل گیری است، افزود: بر اساس آخرین آمار 77 مرکز رشد در کشور دارای مجوز فعالیت هستند که سهم دانشگاه آزاد اسلامی بیش از 35 درصد است. در این 77 مرکز 685 هسته واحد فناور و شرکت دانش بنیان مستقر است که از این تعداد 200 هسته و واحد در حال دریافت مجوز فعالیت می باشند وبرای رسیدن به چشم انداز سال 96 یکی از حرکات باشگاه پژوهشگران باید تاسیس مراکز رشد و شرکتهای دانش بنیان باشد.


وی با تاکید به افزایش کیفیت در طرح ها و مقالات در باشگاه گفت: یکی از اولویت های روسای باشگاه تعامل با صنعت ، جامعه ،شناسایی نیازهای جامعه و تعریف پروژه در این جهت باشد.


واشقانی با بیان اینکه کشور ما از نظر ثبت مقالات علمی جایگاه خوبی در منطقه دارد، اظهار کرد: در بسیاری از پایگاه علمی معتبر ایران رتبه برتر را دارد اما از نظر ثبت اختراعات بین المللی این جایگاه رضایت بخش نیست.


وی افزود: در این پایگاه های علمی دانشگاه آزاد اسلامی در بین سایر دانشگاه های کشور رتبه نخست را دارد که باید برای ثبت و انتشار پتنت نیز بیشتر تلاش کرد.


معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه ثبت اختراعات بین المللی بسیار حائز اهمیت و مورد توجه دانشگاه است، گفت : برای ثبت هر اختراع بین المللی تا 10 میلیون تومان جایزه نقدی در نظر گرفته شده است و برای ثبت اختراع داخلی 1.5 برابر مقاله ISI جایزه پرداخت می شود.


وی با اشاره رعایت اخلاق حرفه ای علمی تاکید کرد: اعضای باشگاه در ارایه دادن طرحها و مقالات ارجاعات و اخلاق حرفه ای را رعایت کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته