دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 بهمن 1394 - 16:56

امام جمعه تفت: رونق معنویت قرآن در دین اسلام دستاورد انقلاب اسلامی است

امام جمعه تفت یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران را رونق معنویت قرآن در دین اسلام و جامعه مسلمین دانست.
کد خبر : 65735

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، حجت الاسلام غفوری در مراسم نورانی محفل انس با قرآن کریم در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تفت که با حضور رئیس واحد، فرماندار، جمعی از روحانیان و مسئولان ادارات و نهادهای شهرستان و همچنین دانشجویان و دانش آموزان برگزار شد، با تشکر از مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی برای رویکرد دانشگاه به سمت برنامه‌های قرآنی و فرهنگی از جواهری رئیس واحد و حجت‌الاسلام عترتی مسئول دفتر فرهنگ واحد تفت قدردانی کرد.


وی از اجرای برنامه‌ها و مراسم در عرصه های قرآنی در سطح کشور ابراز خرسندی کرد و متذکر شد ما امروزه حافظان برجسته ای در سطح استان داریم که در جامعه بین المللی درخشیدند.


غفوری بیان کرد: «تاکنون زوایای کمی از قرآن مجید شناخته شده و ما باید تا آن جا که شایسته است به عظمت قرآن پی ببریم.«


وی لازمه شناخت حقیقی خداوند را در شناخت و درک کامل کلام خدا دانست و آموزش و درک این معجزه پیامبر اکرم (ص) را بیش از هر زمانی به دلیل وجود فتنه های کفار ضروری عنوان.


دکتر محمدرضا جواهری تفتی نیز در این مراسم با بیان این موضوع که دانشگاه آزاد اسلامی واحد تفت فعالیت های فرهنگی خود را به موازات برنامه‌های علمی و آموزشی و پژوهشی در ابعاد مختلف برگزار میکند گفت: « این برنامه همه ساله با رشد چشمگیر نیز همراه بوده است.»


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تفت با ذکر این نکته که سیاست‌گذاری در دوره مدیریت جدید حوزه معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد کشور، تاکید بر فعالیت های اجتماعی است، اظهار کرد: «مخاطبان آنها علاوه بر دانشجویان، خانواده آنان و عموم مردم و حتی حمایت از برنامه‌های فرهنگی برون دانشگاهی است.»


طباطبایی :‌امروزه به نظر می‌رسد کفار در برداشت از قرآن کریم و عمل به آن از مسلمانان پیشی گرفته اند و این زنگ خطری برای مسلمین است

وی با بیان این که برگزاری این نوع مراسم باعث افتخار شهرستان و مجموعه دانشگاه است، از همه مسئولان نهادها و ادارات و ارگان‌ مربوطه درخواست همکاری و مساعدت برای اجرای هرچه بهتر برنامه‌های فرهنگی برون دانشگاهی کرد.


رئیس واحد تفت، عنوان کرد: «خواندن قرآن کریم و معانی آن و درک عظمت خدای متعال نکات زیبایی را برای انسان در پی خواهد داشت. اول آنکه خواندن قرآن با معنا و مفهوم، باعث بیماری و ظلمات درونی از انسان می‌شود و در مرحله دوم باعث شکوفایی و جوانه زدن فضایل انسانی می شود.


عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد، نیز با ابراز خرسندی برای حضور در این مراسم باشکوه و عرض تبریک ایام‌الله دهه مبارک فجر و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام راحل، افتخار خود را همکاری با واحد تفت از بدو تاسیس تاکنون دانست و توسعه کمی و کیفی این دانشگاه را قابل ستایش قلمداد کرده، از مسئولان دانشگاه به واسطه ارائه خدمات و برگزاری این‌چنین جلسات کم نظیر تشکر کرد.


حجت الاسلام دکتر سید احمد طباطبایی به بیان فضایل و خصوصیات قرآن کریم پرداخته و با بیان اینکه قرآن یکی از 4444 معجزه پیامبر عظیم‌الشان اسلام است و بزرگترین معجزه ایشان است از مهجوریت قرآن در جامعه مسلمین ابراز تآسف کرده و همگان را به فراخوانی قرآن کریم و آموزش درک مفاهیم آن و به کارگیری در تمام مراحل زندگی دعوت کرد.


وی عنوان کرد: «امروزه به نظر می‌رسد کفار در برداشت از قرآن کریم و عمل به آن از مسلمانان پیشی گرفته اند و این زنگ خطری برای مسلمین است.»


طباطبایی با ذکر این که در فضاهای مجازی تبلیغات و مطالبی علیه شیعه و قرآن در حال پراکندگی است یادآور شد: «بر مسلمین آموزش قرآن و عمل به دستورات کلام وحی و به کارگیری در تمام مراحل زندگی واجب است.»


مراسم محفل انس با قرآن دانشگاه آزاد اسلامی واحد تفت با اجرای 2 مورد قرائت قران کریم از سوی دانش آموز 8 ساله تفتی به نام امیرحسین فلاح و قاری بین المللی مهدی شایق و اجرای زیبا و معنوی تواشیح ادامه یافت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته