توجه به اقتصاد فرهنگی یعنی بهبود وضع معیشت مردم
به گزارش گروه فرهنگ خبرگزاری آنا از رادیو گفتگو، در گفتگو شنبه ۱۷ اردیبهشتماه دبیر نخستین جشنواره بینالمللی پوشاک کشورهای مسلمان با رادیو گفتگو ، زینب سادات رفیعی پورعلوی بیان کرد: از اهداف برگزاری جشنواره اهمیت دادن به اقتصاد فرهنگ است که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به آن تاکید بسیاری دارند. اقتصاد فرهنگ در ایران واژه تقریبا جدیدی است که توسط وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان شده و توجه به آن باعث رونق اقتصادی و بهبود وضع معیشت مردم میشود. اقتصاد فرهنگ به معنای رابطه دو سویه بین پیشرفت اقتصادی یک کشور و عوامل فرهنگی حاکم بر کشور است که ابعاد گستردهای را در برمیگیرد. اینکه چگونه فرهنگ حاکم بر یک جامعه باعث رونق و یا کساد اقتصادی کشور میشود، حائز اهمیت است. بهعنوان مثال در ژاپن فرهنگ سختکوشی باعث پیشبرد و رونق اقتصادی این کشور شد. در ایران با توجه به شاخصهای بومی فرهنگ ملی و اصلاح آن، فرهنگ جامعه را بایست به گونهای پیش ببریم که در صدد رونق بخشی اقتصاد کشور باشد.
رفیعی پورعلوی در ادامه افزود: در تولید مد و لباس ایرانی اسلامی توجه به تمامی سلیقهها و گروههای سنی مختلف، ابداع و جذابیت با حفظ ارزشهای ایرانی اسلامی ضروری است. در سال جدید که توسط مقام معظم رهبری سال تولید، دانشبنیان و اشتغالآفرین معرفی شده؛ کارگروه مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تحقق این امر بنا به برگزاری نخستین جشنواره و رویداد پوشاک کشورهای مسلمان نمود که با حضور کشورهای مسلمان خارجی از ۸ تا ۱۳ اردیبهشتماه ۱۴۰۱ در برج میلاد برگزار شد. تلاش در پیشبرد فرهنگ اقتصاد، وحدت و تجارت بینالمللی با کشورهای مسلمان از اهداف این جشنواره بوده است. کارگروه مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با طراحی نقشه علمی، پوشاک به مسئله مد و لباس ایرانی اسلامی نگاه ویژه داشته و از این عامل در جهت اشتغالزایی و افزایش تولید ملی و صادرات بهره میگیرد. بیشک خلائق فرهنگی مثل مد و طراحی پوشاک ایرانی اسلامی در رشد صنایع تاثیر به سزایی داشته و از ارکان اقتصاد فرهنگ که مدنظر وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی است، به حساب میآید.
انتهای پیام/۱۱۰/
انتهای پیام/