آخرین جزئیات از وظیفه سازمان داوطلبان در بروز حوادث/ آیا هماهنگی خوبی بین دستگاههای امدادی در حوادث وجود دارد؟
وحید سلیمی رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر در گفتوگو با خبرنگار حوزه حوادث گروه جامعه خبرگزاری آنا، در پاسخ به سوالی مبنی بر کار اصلی سازمان داوطلبان در حوادث اظهار کرد: ما با توجه به حوادثی که طی چند سال گذشته بهویژه از زمان زلزله کرمانشاه اتفاق افتاد و آن نابسامانی که در جلب مشارکتها از سمت اقشار مختلف بود، دستگاههای متولی بهویژه سازمان مدیریت بحران و جمعیت هلال احمر طی جلسات با سایر دستگاههای متولی حوزه بحران، دستورالعمل مربوط به قانون مدیریت بحران را تدوین کردند.
وی با بیان اینکه قانون مدیریت بحران در شهریور ماه سال ۱۳۹۸ مصوب و ابلاغ شد و وظایف هر یک از دستگاهها و وزارتخانهها در این قانون اشاره شده است افزود: بر اساس بند ب ماده ۱۴ قانون مدیریت بحران، سه وظیفه اصلی برای جمعیت هلال احمر تعریف شده است. یکی از مأموریتهایش بحث امدادرسانی در حوادث است، آموزش کمکهای اولیه و توسعه آموزشهای همگانی بحث دوم و سومین بحث، بحث جذب، هدایت و توزیع کمکهای مردمی است که متولی این موضوع را در جمعیت، سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر بر اساس مأموریتها و رسالتهایی که در سازمان و جمعیت تعریف شده، برعهده گرفته است.
رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر ادامه داد: از این حیث هم ما سعی کردیم آییننامههای مربوطه را بر اساس وظایفمان تعریف کنیم. سازوکار مناسباش را دیدیم و به واسطه تجارب خوب و ارزندهای که جمعیت هلال احمر به واسطه حضور پررنگ داوطلبان و مدیران باسابقه خودش در سطح ملی و کشوری داشت، این تجربیات جمعآوری شد و ما این توفیق را داشتیم که در حوادث بعد از کرمانشاه، از سیل سال ۹۸ گرفته و بعد از آن، حتی در زمان کرونا نسبت به ساماندهی این کمکها چه در حوزه تشکلهای مردمنهاد، چه شرکتها و بنگاههای اقتصادی و کمکهای مردمی، اتفاقات خوبی افتاد و به صورت هدفمند این کمکها جمع شد و با هماهنگی مراجع ذیصلاح در اختیار نیازمندان قرار گرفت.
انتهای پیام/۴۱۷۲/
انتهای پیام/