دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 ارديبهشت 1401 - 10:04

فروش رسمی باشگاه چلسی به میلیاردر آمریکایی

تاد بوهلی آمریکایی، باشگاه چلسی را به مبلغ ۴.۹ میلیارد یورو از رومن آبراموویچ خرید.
کد خبر : 657043
چلسی



به گزارش گروه ورزش خبرگزاری آنا، چلسی و رومن آبراموویچ بالاخره پیشنهاد فروش این باشگاه را پذیرفتند.


این پایان یک دوران درخشان برای باشگاه فوتبال چلسی است زیرا رومن آبراموویچ مجبور شد به دلیل مشکلاتی که از او پیشی گرفته بود راه خود را از تیم محبوبش جدا کند. از زمانی که حمله روسیه به اوکراین آغاز شد، مالک آبی‌ها بلافاصله با رئیس جمهور ولادیمیر پوتین مرتبط شد. با تحمیل تحریم‌های دولت بریتانیا علیه او، فقط مسئله زمان بود که آنها به دنبال دوستان الیگارشی (گروهک سالار) او بروند. آبراموویچ یکی از نزدیک‌ترین افراد به پوتین است و آنها طبیعتاً دنبال دارایی‌های او نبودند. برای اینکه چلسی را معلق نگذارد، او باید یک متقاضی ایده‌آل پیدا می‌کرد تا بتواند میراث موفق باشگاه در دو دهه گذشته را ادامه دهد.


ورود «تاد بوهلی»


با وجود اینکه پیشنهاد بزرگتری از سوی سر جیم رتکلیف از INEOS وجود داشت، آبراموویچ، «تاد بوهلی» را نامزد بهتری برای تصدی باشگاه می‌دید. بخش سازنده لس آنجلس داجرز، لس آنجلس لیکرز و اسپارکس دارای میزان موفقیتی است که چلسی را در بهترین دستان ممکن قرار می‌دهد.


در پایان، پیشنهاد نهایی ۴.۹ میلیارد یورو بین یک بخش بزرگتر برای خرید سهام باشگاه و قسمت کوچکتر برای درخواست سرمایه‌گذاری بیشتر در باشگاه تقسیم می‌شود. خروج آبراموویچ از جمع آبی‌ها بدون شک پایان موفق‌ترین دوران چلسی است. در انتظار تأییدیه‌های نظارتی، این معامله قبل از مهلتی که قبلاً توسط دولت بریتانیا تحمیل شده بود، قفل و بارگذاری شده است.


بیانیه کامل باشگاه چلسی به این شرح است: «باشگاه فوتبال چلسی می‌تواند تأیید کند که شرایط برای یک گروه مالکیت جدید به رهبری تاد بوهلی، کلیرلیک کپیتال، مارک والتر و هانسجورگ ویس برای خرید باشگاه توافق شده است. از کل سرمایه گذاری انجام شده، ۲.۵ میلیارد پوند برای خرید سهام باشگاه اعمال خواهد شد و چنین درآمدی به یک حساب بانکی مسدود شده در بریتانیا واریز خواهد شد تا ۱۰۰٪ به اهداف خیریه کمک کند، همانطور که رومن آبراموویچ تأیید کرده است. تصویب دولت بریتانیا برای انتقال وجه از حساب بانکی مسدود شده بریتانیا مورد نیاز است. علاوه بر این، مالکان پیشنهادی جدید ۱.۷۵ میلیارد پوند سرمایه گذاری بیشتر به نفع باشگاه متعهد خواهند شد. این شامل سرمایه گذاری در استمفورد بریج، آکادمی، تیم زنان و گارد سلطنتی و ادامه بودجه برای بنیاد چلسی است. انتظار می‌رود این فروش در اواخر ماه می با رعایت تمام تأییدیه‌های قانونی تکمیل شود. جزئیات بیشتر در آن زمان ارائه خواهد شد.


انتهای پیام/۴۰۴۸/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته