دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 ارديبهشت 1401 - 09:52
همزمان با ریزش بازار ارزهای دیجیتال صورت گرفت؛

خرید ۳۷ هزار و ۸۶۳ بیت‌کوین دیگر توسط بنیاد لونا

بنیاد لونا ۱.۵ میلیارد دلار اضافی برای افزودن به دارایی‌های بیت‌کوین خود سرمایه‌گذاری کرد و حدوداً ۳۷ هزار و ۸۶۳ بیت‌کوین دیگر را خرید.
کد خبر : 657042
بنیاد لونا بیت کوین



به گزارش خبرنگار حوزه بورس، بانک و بیمه گروه اقتصاد خبرگزاری آنا، بنیاد لونا (LFG) که یک سازمان غیردولتی مستقر در سنگاپور و وابسته به اکوسیستم لونا (ترا) است، ۱.۵ میلیارد دلار اضافی برای افزودن به دارایی‌های بیت‌کوین (BTC) خود سرمایه‌گذاری کرده است.




بیشتر بخوانید:


خریداری ۱۱۰ هزار توکن لونا توسط یک نهنگ بزرگ




این سرمایه‌گذاری و خرید از طریق مبادلات خارج از بورس با کارگزار جنسیس تریدینگ، LFG انجام شد و حدوداً ۳۷ هزار و ۸۶۳ بیت‌کوین دیگر را خریداری کرده است.


این قرارداد بزرگ شامل مبادله یک میلیارد دلاری خارج از بورس با جنسیس در ازای یک میلیارد دلار UST و ۵۰۰ میلیون دلار بیت‌کوین بود.


به گزارش آنا، بنیاد محافظان لونا (LFG) یک سازمان غیرانتفاعی مستقر در سنگاپور است که در ماه ژانویه ۲۰۲۲ (دی ماه ۱۴۰۰) با هدف کمک به رشد اکوسیستم ترا (Terra) تأسیس شد.


ترا (Terra) شامل یک مجموعه استیبل کوین غیرمتمرکز است که می‌تواند زنجیره تأمین را به منظور تثبیت قیمت خود، گسترش داده یا محدود کند. ترا از نظر ساختار و تکنولوژی از پول فیات برتر است، چراکه تحت پشتوانه غیرمتمرکز عمل می‌کند و خطر رخ دادن اشتباهات را از بین می‌برد. ارز دیجیتال ترا در ایجاد یک سیستم مالی غیرمتمرکز مشارکت می‌کند و تضمین می‌کند که رشد اقتصادی به صورت عادلانه و از طریق یک مکانیزم اجماع دموکراتیک، به جای یک سیستم سیاسی متشکل از نمایندگان منتخب، توزیع می‌شود.


از توکن لونا برای ثابت نگه داشتن قیمت رمزارز ترا استفاده می‌شود. این مورد کمک می‌کند که این رمزارز یک کوین پایدار باقی بماند. انتقال در شبکه انتقال ارزش این توکن با نسبتی مشخص در مقابل یک واحد پول فیات تعیین می‌شود. توکن LUNA ایجاد می‌شود، اما توکن Terra معامله می‌شود.


استیبل کوین (Stablecoin) نوعی ارز دیجیتال است که ارزش‌گذاری آن براساس قیمت یک دارایی دیگر تعیین می‌شود. درست شبیه زمانی که پول فیات (همان ارز رایج کشورها مثل دلار، یورو، پوند، ین و…) توسط طلا و دیگر دارایی‌های ارزشمند پشتیبانی می‌شد، استیبل کوین‌ها نیز توسط یک دارایی ارزشمند پشتیبانی می‌شوند. این دارایی می‌تواند یک ارز فیات مثل دلار آمریکا یا یک ارز دیجیتال دیگر باشد.


انتهای پیام/۴۱۰۳/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته