دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 ارديبهشت 1401 - 00:59

روسیه مستنداتی از جنایات نیروهای اوکراین به سازمان ملل ارائه کرد

دیپلمات‌های روسیه روز جمعه به وقت محلی در نشست غیررسمی شورای امنیت سازمان ملل متحد مستندات و شواهدی از جنایات ارتش اوکراین و واحدهای ملی‌گرای این کشور، مانند دخالت در تخلیه غیرنظامیان را به سازمان ملل ارائه کردند.
کد خبر : 656996
4444



به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا، دیپلمات‌های روسیه روز جمعه به وقت محلی در نشست غیررسمی شورای امنیت سازمان ملل متحد مستندات و شواهدی از جنایات ارتش اوکراین و واحدهای ملی‌گرای این کشور، مانند دخالت در تخلیه غیرنظامیان را به سازمان ملل ارائه کردند.


واسیلی نبنزیا سفیر و نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در این نشست گفت که اوکراین و حامیان غربی آن نمی‌خواهند واقعیت مشخص شود.


نبنزیا به اعضای شورای امنیت در مورد استقرار تجهیزات سنگین نیروهای مسلح اوکراین در مناطق مسکونی و استفاده از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی، که ناقض قوانین بشردوستانه بین‌المللی است، توضیح داد.


این دیپلمات ارشد روسیه گفت: روسیه شواهدی دارد که نشان می‌دهند ارتش و واحدهای شبه‌نظامی اوکراین به‌طور سیستماتیک این اصول را نقض می‌کنند.


وی افزود: بسیاری از شاهدان عینی شهادت می‌دهند که ارتش اوکراین غیرنظامیان را به گروگان می‌گیرد و از آن‌ها به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند.


دیپلمات‌های روسیه در این نشست شورای امنیت نمودار و تصاویری ارائه کردند که چگونگی مواضع ارتش اوکراین در ساختمان‌های مسکونی و در میان زیرساخت‌های غیرنظامی را نشان می‌دهند.


به گفته دیپلمات‌های روسیه، این تصاویر نشان می‌دهند که تانک‌های ارتش اوکراین در طبقات اول ساختمان‌ها، غیرنظامیان در طبقات میانی، تک‌تیراندازها و سربازان با سلاح‌های سنگین در طبقات بالا و پشت‌بام مستقر می‌شوند.


دیپلمات‌های روسیه فیلمی از مصاحبه با غیرنظامیان را نشان دادند که چگونگی فرار آن‌ها از منطقه جنگی را روایت می‌کرد.


انتهای پیام/۱۰۲/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته