دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 ارديبهشت 1401 - 12:31
در گزارش آنا بخوانید؛

شعله‌ور شدن کم سابقه آتش خشم فلسطینیان علیه اشغالگران صهیونیست/ اندیشه مقاومت راهبری جنبش مردم فلسطین علیه اشغالگران را بر عهده دارد

به گفته بسیاری از تحلیلگران، مردم فلسطین منتظرند تا به هر بهانه‌ای که شده نفرت و خشم خود را علیه اشغالگران سرزمینشان به شدیدترین شکل ابراز کنند.
کد خبر : 656917
قدس



گروه جهان خبرگزاری آنا- محمد جعفری؛ تحلیلگرانی که با بیش از هفت دهه مبارزه مردم فلسطین با اشغالگران صهیونیست آشنایی کامل دارند و تمامی زوایای پیدا و پنهان توطئه‌های غرب در حمایت از اشغالگران را بارها به زیر ذره‌بین برده‌اند بر این نکته توافق دارند که اوضاع فلسطین دیگر مانند دهه سابق حتی مانند سه سال قبل نیز نیست و به‌واقع مانند بشکه باروتی می‌ماند که ممکن است هرلحظه منفجر شود و با خود خیل عظیمی از اشغالگران را از بین ببرد تا زمینه سقوط این رژیم جعلی به‌سرعت فراهم شود.


به‌واقع هفتادوسومین سالگرد اشغال فلسطین با هفتادوچهارمین سالگرد متفاوت بود. منظور این نیست که مردم فلسطین در سال‌های گذشته انگیزه مبارزه علیه صهیونیست‌ها را نداشتند خیر این‌طور نیست بلکه منظور این است که برای بسیاری از فلسطینی‌ها آزاد کردن سرزمینشان از آرزو به هدف تبدیل شده است. شاید بتوان به‌جرئت ادعا کرد که در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد فلسطینیان سرزمین‌های اشغالی دیگر چشمشان به حمایت کشورهای عرب نیست و با نگاه به داخل و تکیه بر توانایی‌های خود که برگرفته از عزم و اراده آن‌هاست و با استعانت از خداوند متعال به هر بهانه‌ای که شده پا به میدان مبارزه علیه اشغالگران می‌گذارند.


تجمع دانشگاهیان در اعتراض به اقدامات رژیم صهیونیستی در مسجدالاقصی


ورود مبارزه آزادی‌خواهانه مردم فلسطین به دوره‌ای جدید


این همان فرهنگ مقاومت است که در چهار دهه گذشته توسط تفکر انقلاب اسلامی ایران به تن و جان این مردم تزریق شد و هم‌اکنون نسل جوان فلسطین چه در سرزمین‌های اشغالی و چه در غربت مقاومت را بخشی عملی و لاینفک از وجود خود می‌دانند و اصلاً بین اندیشه تا عملشان فاصله وجود ندارد یعنی اینکه همان‌گونه که می‌اندیشند و در فکرشان زندگی تحت اشغال معنی ندارد در عمل هم آن را نشان می‌دهند.


با این طرز تفکر مقاومت دیگر امکان ندارد که سرنوشت مردم فلسطین در ریاض و قاهره و آنکارا آن‌هم با هماهنگی کامل با حامیان غربی رژیم صهیونیستی تعیین شود.


آخرین نمونه از میدانی شدن اندیشه مقاومت را روز پنجشنبه همه جهانیان مشاهده کردند. وقتی شبکه ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه اعلام کرد نفتالی بنت، نخست‌وزیر تل‌آویو در هفتادوچهارمین سالروز اشغال فلسطین دستور لغو ممنوعیت ورود شهرک‌نشینان به مسجدالاقصی را صادر کرده است، از صبح پنجشنبه شهرک‌نشینان صهیونیست شروع به حضور خشن در همه مکان‌های مقدس مسلمانان در قدس کردند. اما این اعلامیه و حضور بی پاسخ نماند.



هرچقدر هم که حامیان غربی رژیم صهیونیستی تلاش کردند تا به اشغالگران وجاهت بین‌المللی بدهند درست از آب درنیامد زیرا افکار عمومی بیدار جهان نیز در این عصر ارتباطات به‌راحتی به واقعیت‌ها دست می‌یابد و خیر و شر را بهتر از گذشته تشخیص می‌دهد هرچند که نباید از نقش تعیین‌کننده انقلاب اسلامی ایران در آگاه‌سازی جامعه بشری نسبت به مظلومیت مردم فلسطین غافل بود



چند سال پیش چنین اقدامی با اعتراض بخشی از فلسطینیان مواجه می‌شد و بسیاری دیگر چشم به موضع‌گیری کشورهای عربی داشتند و بس. اما امسال از همان ابتدای روز پنجشنبه جوانان نسل مقاومت فلسطین هر طور که توانستند خود را به مسجدالاقصی و اطراف آن رساندند و شروع به ایجاد مانع سر راه ورود صهیونیست‌ها به این مکان مقدس کردند. آن‌ها نه از پلیس می‌ترسیدند و نه از اینکه به آن‌ها برچسب خشونت‌طلب زده شود.


در غزه هم اوضاع ملتهب شد. یگان‌های موشکی مقاومت به حالت آماده‌باش کامل درآمدند تا هرگونه جنایت نسبت به جوانان معترض و بی‌احترامی به اماکن مقدس مسلمانان را به‌شدت پاسخ دهند.


در همین راستا، اواخر روز پنجشنبه بود که دو جوان فلسطینی با سلاح سرد به شماری از صهیونیست‌ها در منطقه العاد در نزدیکی تل‌آویو حمله کردند که به کشته شدن چهار صهیونیست و زخمی شدن ۹ نفر دیگر انجامید.




بیشتر بخوانید:


اوضاع مسجدالاقصی امنیتی‌تر شد


مرحله جدید مقاومت در کرانه باختری برای حراست از مسجدالاقصی


۲۰۰ هزار فلسطینی نماز عید فطر را در مسجدالاقصی اقامه کردند + تصاویر


حمله نظامیان صهیونیست به نمازگزاران فلسطینی در مسجد الاقصی




این عملیات خواب را از چشمان مقامات صهیونیست و نظامیان تل‌آویو ربود زیرا مطمئن بودند که عملیات العاد آخرین حمله نخواهد بود.


مسئولان مقاومت هم پا به‌پای جوانان فلسطینی در میدان هستند. داوود شهاب مسئول رسانه‌ای جنبش جهاد اسلامی فلسطین بلافاصله نسبت به این تحولات موضع‌گیری کرد و تأکید کرد: موضع ما در قبال فلسطین و مقدسات آن مشخص است. ما از مسجدالاقصی و فلسطینیانی که داخل آن هستند و از آن محافظت می‌کنند، حمایت می‌کنیم.


وی از آماده‌باش کامل نیروهای مقاومت و مردم فلسطین و شکست توطئه یورش صهیونیست‌های شهرک‌نشین به مسجدالاقصی، اقامه آئین تلمودی و برافراشتن پرچم رژیم اشغالگر صهیونیستی در این مکان مقدس توسط جوانان مقاومت خبر داد.


اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس نیز واکنش به‌موقع و شدیدی به این تعرض داشت.


وی گفت: آنچه امروز در مسجدالاقصی رخ داد، تأیید می‌کند که نبرد و مبارزه ما با دشمن وابسته به یک رویداد نیست، بلکه نبردی با گستردگی زمانی و مکانی در سرزمین فلسطین است و ما در هر حادثه‌ای که به وقوع می‌پیوندد، از ابزارها و وسایل مخصوص آن برای دفع تهاجم و محافظت از هویت استفاده می‌کنیم.



بدون شک مبارزه مردم فلسطین و اندیشه مقاومت در بالاترین سطح میدانی و ایدئولوژیک خود قرار دارند و حمایت هم جانبه از این جنبش می‌تواند عمر رژیم صهیونیستی را کوتاه‌تر کند



اظهارات هنیه همان موضوعی است که درباره دگرگون شدن اوضاع در سرزمین‌های اشغالی به آن اشاره کردیم یعنی اینکه آن‌قدر اندیشه و عمل مردم فلسطین در خصوص اشغالگران به هم نزدیک شده است که به‌محض بروز هر کنشی از سوی صهیونیست‌ها واکنش بسیار قوی، جدی و عالمانه برای خنثی کردن آن از سوی فلسطینی‌ها دیده می‌شود.


همان‌گونه که محمود الزهار عضو ارشد دفتر سیاسی جنبش حماس در واکنش به تعرض صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی گفت: مقاومت می‌تواند از بالاترین سطوح ظرفیت و توان خود برای جلوگیری از جنایات اشغالگران علیه نمازگزاران در مسجد مبارک الاقصی استفاده کند.


این مقام جنبش حماس وقتی از سطح بالای توان مقاومت می‌گوید منظورش هم از بابت اندیشه است و هم ازنظر توان تهاجمی نظامی زیرا توان موشکی مقاومت در غزه به حدی است که گنبد آهنین رژیم صهیونیستی در مقابل آن آسیب‌پذیرتر از گذشته شده است.


حماسه بزرگ راهپیمایی روز قدس در قاب تلویزیون


ضرورت حمایت مسلمانان از جنبش ضد صهیونیستی مبارزان فلسطین


به قول الزهار کاری که امروز صهیونیست‌ها انجام می‌دهند، تلاشی ناکام برای اثبات وجود جعلی‌شان است که هیچ سودی برایشان ندارد و هیچ حقی را برای آن‌ها ثابت نمی‌کند. منظور الزهار این است که اشغال از همان ابتدای شروعش محکوم‌به فنا است و هر تلاشی برای مشروع و زنده جلوه دادن آن بی‌فایده است.


هرچقدر هم که حامیان غربی رژیم صهیونیستی تلاش کردند تا به اشغالگران وجاهت بین‌المللی بدهند درست از آب درنیامد زیرا افکار عمومی بیدار جهان نیز در این عصر ارتباطات به‌راحتی به واقعیت‌ها دست می‌یابد و خیر و شر را بهتر از گذشته تشخیص می‌دهد هرچند که نباید از نقش تعیین‌کننده انقلاب اسلامی ایران در آگاه‌سازی جامعه بشری نسبت به مظلومیت مردم فلسطین غافل بود.


دیگر همه اقشار فلسطینی ازجمله علمای این سرزمین موضوع فلسطین را مربوط به سرزمین‌های اشغالی نمی‌دانند. به‌عنوان‌مثال هیئت علمای فلسطین در واکنش به تعرض و یورش صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی اعلام کرد: هجوم صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی و یورش آن‌ها به مسجد ابراهیمی، تعرض به‌کل امت اسلامی و بی‌اعتنایی به احساسات مسلمانان است. این امر مستلزم آن است که مسلمانان در حمایت از دین و مقدسات خود با فوریت و جدیت اقدام کنند.


بدون شک مبارزه مردم فلسطین و اندیشه مقاومت در بالاترین سطح میدانی و ایدئولوژیک خود قرار دارند و حمایت هم جانبه از این جنبش می‌تواند عمر رژیم صهیونیستی را کوتاه‌تر کند.


انتهای پیام/۴۱۵۵/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته