دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 ارديبهشت 1401 - 00:10
اسماعیلی در گفت‌وگو با آنا:

آیین‌نامه‌های قانون رتبه‌بندی معلمان اصلاح شود

 رئیس کمیته آموزش و پرورش مجلس شورای اسلامی بر ضرورت اصلاح آیین‌نامه‌های اجرایی قانون رتبه‌بندی معلمان تأکید کرد.
کد خبر : 656882
رتبه بندی معلمان



مهدی اسماعیلی رئیس کمیته آموزش و پرورش مجلس شورای اسلامی در گفت‌گو با خبرنگار گروه سیاست خبرگزاری آنا با اشاره به آخرین وضعیت اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان، اظهار کرد: قانون رتبه‌بندی معلمان در مجلس تصویب شده و نمایندگان در این زمینه در جهت رفاه حال معلمان نهایت اقدامات و همکاری‌ها را انجام دادند.


وی، عمده‌ترین مشکل بر سر راه اجرای رتبه‌بندی معلمان را تدوین آیین‌نامه‌های این قانون از سوی دولت به صورت ناعادلانه دانست و گفت: آیین‌نامه‌های اجرایی قانون رتبه‌بندی معلمان در جهت خواست قانونگذار و برای احقاق حقوق معلمان تدوین نشده که این آیین‌نامه‌ها باید اصلاح شود.


رئیس کمیته آموزش و پرورش مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از دولت می‌خواهیم که هر چه سریع‌تر آین‌نامه‌های اجرایی قانون رتبه‌بندی معلمان را پس از اصلاح، اجرایی کند تا شاهد بهبود وضع معیشتی این قشر زحمتکش کشور باشیم.


اسماعیلی با تأکید بر اینکه نابه‌سامانی در وضع معیشت معلمان زیبنده کشور نیست، اظهار کرد: معلمان باید از رفاه نسبی برخودار باشند تا با خیالی آسوده به فعالیت پرداخته و در تربیت نسلی با نشاط مثمرثمر باشند.


وی با اشاره به ضرورت اصلاح آیین‌نامه اجرایی قانون رتبه‌بندی معلمان، گفت: نمایندگان مجلس طی هفته‌های اخیر پیشنهادات اصلاحی خود را به کمیته تدوین آیین‌نامه قانون رتبه‌بندی معلمان ارائه کرده‌اند که انتظار می‌رود این اصلاحات اعمال شود.


رئیس کمیته آموزش و پرورش مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: گام بسیار مهمی برای تصویب قانون رتبه‌بندی معلمان در مجلس یازدهم صورت گرفته که انشاءالله با همکاری دولت این گام در جهت کمک به معلمان تکمیل خواهد شد.


انتهای پیام/۴۱۶۴/



انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۱ نظر
مجید
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۰
۰
سنوات معلمانی که حق التدریس بودند در رتبه بندی لحاظ شود
هلدینگ شایسته