دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 بهمن 1394 - 14:43

آغاز اجرای مفاد سند همکاری‌های کنسولی بین ایران و روسیه

مفاد سند همکاری‌های کنسولی بین جمهوری اسلامی ایران و روسیه از 17 بهمن سال جاری آغاز می‌شود.
کد خبر : 65667

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، این سند که با هدف تسهیل تردد اتباع دو کشور در جریان سفر ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه به تهران امضاء شد، شرایط را برای تبادل هیئتهای تجاری، علمی و فنی بین دو کشور آسان‌تر کرده است.


طبق مفاد سند مذکور از طرف جمهوری اسلامی ایران نهادهایی نظیر وزارت امور خارجه، اتاق بازرگانی ایران، اتاق‌های بازرگانی استانی، سازمان توسعه تجارت و کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی می‌توانند با صدور معرفی‌نامه برای هر فرد حقیقی و حقوقی بازرگان (شامل شرکتها و صاحبان صنایع) معرفی‌نامه صدور روادید به نمایندگی‌های کنسولی روسیه ارائه کنند.


از طرف روسیه نیز نهادهایی چون اتاق بازرگانی روسیه و اتاق‌های بازرگانی استان‌های روسیه، اتحادیه صنعتگران و کارفرمایان، سازمان اجتماعی کسب و کارهای کوچک واتحادیه تولیدکنندگان کالای روسیه می‌توانند برای تجار و صنعتگران این کشور معرفی‌نامه برای تسهیل صدور روادید تهیه و به نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران منعکس کنند.


همچنین به موجب یکی از بندهای این سند به رانندگان کامیون‌ها و وسائط نقلیه که در فعالیت تجاری دخیل هستند، روادید چندبار عبور داده می‌شود.


برای معرفی این افراد از طرف ایران، اتحادیه شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی (ایتسا) و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و از طرف روسیه اتحادیه حمل ونقل بین‌المللی جاده‌ای (آسماپ) این رانندگان را معرفی می‌کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته