دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 ارديبهشت 1401 - 12:29
در گفت‌وگو با آنا مطرح شد؛

سعادتی: غربی‌ها باید برای لغو تحریم‌ها تضمین بدهند/ایران توافق بدون رعایت خطوط قرمز را نمی‌پذیرد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ما به عنوان عضوی از برجام یکجانبه تعهدات خود را انجام داده‌ایم و طرف‌های بدعهد غربی باید برای لغو تحریم‌ها تضمین بدهند.
کد خبر : 656575
مهدی سعادتی



مهدی سعادتی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاست خبرگزاری آنا با اشاره به روند مذاکرات وین، اظهار کرد: ایران بر مبنای حقانیت در مذاکرات وین برای لغو تحریم‌ها پای میز مذاکره با اعضای ۱+۴ قرار گرفت، بنابراین هرگونه درخواست غیر منطقی بدون در نظر گرفتن منافع ملی خود را نمی‌پذیرد.


وی افزود: خواسته جمهوری اسلامی ایران در چارچوب مذاکرات وین، لغو تحریم‌ها با لحاظ رعایت خطوط قرمز است، بنابراین ما هرگونه توافقی که بدون در نظر گرفتن مصالح و منافع ملی‌مان باشد را به طور قطع نمی‌پذیریم.


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بارها و بارها به طرف غربی و به خصوص آمریکایی‌ها اعلام کرده‌ایم که ایران توافق یکجانبه و بدون در نظر گرفتن خطوط قرمز خود را نه قبول دارد و نه به آن پایبند خواهد بود.


سعادتی با تأکید بر اینکه آمریکایی‌ها به دلیل خروج از برجام باید حُسن‌نیت خود را نشان دهند، اظهار کرد: امروز در شرایطی نیستیم که ما به عنوان عضوی از برجام که یکجانبه تعهدات خود را انجام داده‌ایم، تضمین ارائه دهیم، بلکه این آمریکایی‌ها و طرف‌های بدعهد غربی هستند که باید برای لغو تحریم‌ها تضمین بدهند.


وی ادامه داد: نمایندگان مجلس نیز خواهان توافق با رعایت کامل خطوط قرمز هستند و الحمدالله، تیم مذاکره‌کننده نیز در طول مذاکرات بر این خطوط و اصول پافشاری کرده‌اند.


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: طرف‌های غربی مذاکرات وین باید بدانند که در داخل کشور یکپارچگی در اصول و مبانی توافق و خطوط قرمز وجود دارد و دولت و مجلس در این چارچوب با هم همصدا هستند.


انتهای پیام/۴۱۶۴/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته