دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

دکتری بهداشت حرفه‌ای در دانشگاه علوم پزشکی ایران راه‌اندازی شد

شورای گسترش دانشگاه­‌های علوم پزشکی با راه‌­اندازی رشته بهداشت حرفه‌ای در مقطع دکتری تخصصی (Ph.D) در دانشگاه علوم پزشکی ایران موافقت کرد.
کد خبر : 656466
دانشگاه علوم پزشکی ایران



به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از دانشگاه علوم پزشکی ایران، به استناد رای صادره در دویست و هشتاد و پنجمین جلسه شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی با راه‌اندازی رشته بهداشت حرفه‌ای در مقطع دکتری تخصصی (Ph.D) در دانشگاه علوم پزشکی ایران با ظرفیت پذیرش ۲ دانشجو برای یک دوره از سال تحصیلی ۱۴۰۱ در دانشکده بهداشت موافقت شد.


بهداشت حرفه‌ای عبارت از علمی است که عوامل مخاطره‌آمیز موجود در محیط‌های شغلی را پیش‌بینی، شناسایی، ارزیابی و کنترل می‌کند و سلامت جسمی، روانی و اجتماعی شاغلین را در بالاترین سطح ممکن حفظ و ارتقا می‌بخشد.


در مصوبه سال ۱۳۶۲ هیئت دولت، مسائل بهداشتی محیط کار و کارگر از وظایف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شناخته شد و برای انجام این وظیفه خطیر، اداره کل بهداشت حرفه‌ای تشکیل و مسئولیت حفظ و ارتقای سلامت نیروهای شاغل کشور در حرف گوناگون جامعه را عهده‌دار شد و پس از تصویب قانون جدید کار، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مسئول بهداشت و درمان کارگران و وزارت کار و اموراجتماعی مسئول ایمنی کارگران شد.


ماموریت این رشته، تربیت دانش‌آموختگانی است که با برخورداری از توانایی‌های آموزشی و پژوهشی در سطح ملی و محلی، عوامل مخاطره‌آمیز محیط‌های شغلی را پیش‌بینی، شناسایی، ارزیابی و کنترل کرده و با به‌کارگیری آخرین فنون مدیریت‌های علمی، سلامت اجتماعی و روانی نیروی کار را به بالاترین سطح ممکن افزایش دهند.


دانش‌آموختگان این رشته قادر خواهند بود تا نسبت به پیشگیری از بروز آسیب‌های ناشی از شغل، چاره اندیشیده و با به‌کارگیری شاغلین در شغل‌های متناسب با قابلیت‌های جسمی و روانی، بهره‌وری و اثربخشی آنان را ارتقا بخشند.


در راستای این اهداف، دانشکده بهداشت با توجه به امکانات و اعضای هیئت علمی درخواست تاسیس رشته مذکور را کردند که پس از بازدید در دویست و هشتاد و پنجمین جلسه شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی با راه‌اندازی رشته بهداشت حرفه‌ای در مقطع دکتری تخصصی (Ph.D) در دانشکده بهداشت موافقت شد.


انتهای پیام/۱۰۴/



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب