دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 بهمن 1394 - 14:04

کره‌شمالی آماده پرتاب ماهواره به فضا است

عکس‌های ماهواره‌ای گرفته شده نشان می‌دهد، کره‌شمالی در حال آماده شدن برای پرتاب یک ماهواره تحقیقاتی است. البته مقامات غربی این پرتاب را آزمایش یک موشک دوربرد می‌دانند.
کد خبر : 65643

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از رویترز، یک اندیشکده آمریکایی اعلام کرد. تصاویر ماهواره‌ای که این هفته از مرکز پرتاب موشک سوهائه در کره‌شمالی گرفته شده، نشان دهنده افزایش فعالیت‌ها در این مرکز است که معمولا قبل از پرتاب موشک مشاهده می‌شود. این در حالی است که مقامات آمریکایی سیگنال‌هایی دریافت کرده‌اند مبنی بر اینکه ممکن است پرتاب این موشک تا روز دوشنبه انجام شود.


کره‌شمالی به آژانس‌های ملل متحد اعلام کرده که در فاصله روزهای 8 تا 25 فوریه یک راکت حامل آنچه یک ماهواره رصد کره زمین خوانده می‌شود پرتاب خواهد کرد. اعلام این خبر، موجی از مخالفت‌های بین‌المللی را از سوی کشورهای مختلف به دنبال داشته و از آن به عنوان آزمایش یک موشک دوربرد یاد شده است.


روز جمعه، منابع آگاه در دولت آمریکا گفتند، آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا معتقدند کره‌شمالی ممکن است روز یکشنبه برای انجام این پرتاب آماده باشد. مقامات آمریکایی گفتند، زمان افزایش فعالیت‌ها در این سایت پرتاب موشک، با زمان بندی اعلامی از سوی پیونگ یانگ برای این پرتاب همخوانی دارد.


فرماندهی نیروی دریایی در منطقه اقیانوس آرام اعلام کرد، به دقت در حال رصد کردن شرایط است و از امکانات دفاع موشکی بسیاری در منطقه برخوردار است که امکان «دفاعی قوی» را برای این نیروها فراهم می‌کند.


کاپیتان کودی چیلس، سخنگوی نیروی دریایی امریکا در اقیانوس آرام گفت: «کسی نباید شک کند که نیروی دریایی آمریکا در اقیانوس آرام آماده حفاطت از خاک آمریکا و دفاع از متحدان ما در کره جنوبی و ژاپن است.»


بر اساس اعلام موسسه‌ای در واشنگتن، تصاویر ماهواره‌های تجاری در روز چهارشنبه و پنجشنبه نشان می‌دهد که تانکرهایی وارد محوطه پرتاب موشک شده‌اند. این موسسه اعلام کرده، حضور این کامیون‌های تانکردار احتمالا نشان دهنده پر کردن تانکرهای ذخیره سازی سوخت موجود در سایت پرتاب است و نه پر کردن مخزن سوخت خود راکت.



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب