دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 ارديبهشت 1401 - 12:22

گروسی: فاصله استقلال و پرسپولیس در پایان لیگ ۶ امتیاز نخواهد بود

پیشکسوت تیم استقلال گفت: مسئله حریف ساده در هفته‌های پایانی لیگ موضوعی در حد شوخی است و مطمئن باشید در پایان لیگ فاصله امتیازات استقلال و پرسپولیس بیشتر می‌شود.
کد خبر : 656385
شهرآورد 98

محسن گروسی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزش خبرگزاری آنا، درباره تقابل استقلال با سپاهان در هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال ایران اظهار کرد: این دیدار برای هر دو تیم بسیار سخت خواهد بود چون اهداف متفاوتی دارند. سپاهان کورسوی امیدی به قهرمانی دارد و اگر برنده شود شاید با یکسری احتمالات و در حالت کاملاً خوش‌بینانه به قهرمانی برسد، هر چند اولویت اول این تیم اعاده حیثیت در مقابل هوادارانش است و نمی‌خواهد در ورزشگاه نقش جهان بازنده شود. استقلال پس از وداع با جام حذفی بازی‌های دوستانه‌ای برگزار کرده اما شرایط حضور در بازی رسمی را نداشته و این موضوع می‌تواند به ضرر این تیم شود چون سپاهان با وجود ناکامی در لیگ قهرمانان آسیا در شرایط مسابقه قرار داشته و از کوران مسابقات دور نبوده است. این موضوع پوئن مثبتی برای حریف محسوب می‌شود و باید منتظر نمایش استقلال بود که تنها بازی‌های تدارکاتی برگزار کرده است.


وی ادامه داد: استقلال فصل خوبی را سپری می‌کند و اگر ناکامی در جام حذفی را قلم بگیریم در رقابت‌های لیگ برتر نمایش قابل قبولی داشته است. دور شدن از بازی‌های رسمی کار را دشوار می‌کند و کادر فنی و بازیکنان باید در شرایط مسابقه باقی بمانند. سپاهان حریف آسانی برای هیچ تیمی نیست و از امتیاز میزبانی بهره می‌گیرد. این تیم از خط حمله پر قدرتی برخوردار است و باید مراقب عناصر تهاجمی آن بود. از سویی دیگر سپاهان در کارهای تدافعی دچار معایبی است و می‌توان به شرط ارائه نمایش تدافعی مناسب از ایرادهای سازمان دفاعی این تیم بهره برد. استقلال در خانه سپاهان نباید به حریف فرصت خودنمایی دهد و از شکاف‌هایی که در دفاع فردی و تیمی این تیم ایجاد می‌شود به بهترین شکل استفاده کند. پیروزی در ورزشگاه نقش جهان گام بلندی به سوی قهرمانی خواهد بود چون عبور از رقبای شاخص، علاوه بر ۳ امتیاز از لحاظ روحی و انگیزشی هم بسیار مهم است.


پیشکسوت تیم استقلال درباره اینکه آبی‌پوشان تا پایان فصل حریفان سخت‌تری نسبت به پرسپولیس دارند، عنوان کرد: مسئله‌ای به نام حریف آسان در هفته‌های پایانی لیگ موضوعی در حد شوخی است. هیچ مسابقه‌ای در این هفته‌ها ساده نیست چون تیم‌ها اهداف مختلفی را جست‌وجو می‌کنند و به سخت‌ترین حالت ممکن امتیاز می‌دهند. هرگز نمی‌توان روی ۳ امتیاز هیچ‌یک از بازی‌های پایا فصل حساب باز کرد چون تمام بازی‌ها شرایط مخصوص به خود را دارد. بازی با تفکر و تمرکز بالا رمز برتری بر رقبا در هفته‌های آخر است و موضع پیچیده‌ای نیست. باید حریفان را به دقت آنالیز کرد و با بهترین کیفیت درون زمین حاضر شد. استقلال ۶ امتیاز با پرسپولیس رده دومی فاصله دارد و جبران این فاصله با توجه به عملکرد سرخپوشان اتفاقی دور از انتظار است. به نظرم نتایجی که دو تیم تا اینجا کسب کرده‌اند، گویای آن است که فاصله دو تیم نه تنها کاهش نخواهد داشت که چه بسا بیشتر می‌شود.




بیشتر بخوانید:





گروسی با اشاره به اهمیت قضاوت داوران در هفته‌های پایانی لیگ برتر بیان کرد: در فوتبال همه دچار اشتباه می‌شوند. از مدیران گرفته تا مربیان و بازیکنان؛ داوران هم از این قاعده مستثنی نیستند اما موضوع دردناک این است که با حمایت‌های بیجای کمیته داوران کیفیت قضاوت‌ها پیشرفت نمی‌کند. به جای آنکه با داوران دارای اشتباه تأثیرگذار برخوردهای قاطع شود تا آنها برای گرفتن سوت قضاوت،‌ تلاش بیشتری کنند و ایرادهای‌شان را از بین ببرند شاهد حمایت هستند و بنابراین از عملکرد خود رضایت کافی دارند. وقتی رضایت از کاری بر انسان غالب شود به صورت ناخواسته گامی برای پیشرفت برنمی‌دارد. داوران در قضاوت‌های خود غرض‌ورزی نمی‌کنند ولی حمایت نابجا از آنها، باعث افت کیفیت قضاوت‌شان می‌شود. اگر حاشیه امنیت داوران برداشته شود آنها به خود می‌آیند و مثمرثمرتر سوت می‌زنند.


انتهای پیام/۴۰۴۸/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته