دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 ارديبهشت 1401 - 05:50

طالبان: کشورهای جهان آنچه را به طالبان تعهد کرده‌اند، عملی کنند

ملا محمدحسن آخند در سخنانی در آیین نماز عید فطر از مسدود ماندن ذخایر ارزی افغانستان از سوی آمریکا انتقاد کرد و گفت که کشورهای جهان آنچه را به طالبان تعهد کرده‌اند، عملی کنند.
کد خبر : 656322
ملا محمدحسن آخند



به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا از طلوع نیوز، ملا محمدحسن آخند در سخنانی در آیین نماز عید فطر از مسدود ماندن ذخایر ارزی افغانستان از سوی آمریکا انتقاد کرد و گفت که کشورهای جهان آنچه را به طالبان تعهد کرده‌اند، عملی کنند.


سرپرست نخست وزیری دولت موقت طالبان در ادامه افزود: ما گفتیم که به کسی ضرر نمی‌رسانیم و نمی‌خواهیم که در امور کسی و کشوری مداخله کنیم. اطمینان می‌دهیم که مسلمان هستیم و بر تعهد خود پابند می‌مانیم و از شما نیز می‌خواهیم که به وعده‌های تان وفا کنید. شهروندان افغانستان امسال عید فطر را در حالی جشن می‌گیرند که امنیت سراسری در کشور تأمین شده است و افرادی که در خارج از افغانستان بسر می‌کنند خواهان بازگشت به میهن هستند.


برای اولین بار روز یکشنبه هزاران نفر با حضور "ملاهبت الله آخندزاده" رهبر طالبان نماز عید سعید فطر را در قندهار برپا کردند. رهبر طالبان در سخنرانی بعد از نماز عید فطر آزادی، برقراری امنیت و نظام اسلامی در این کشور را تبریک گفته و در دعایش نیز خواستار برقراری امنیت و نظام اسلامی در افغانستان شد. در سال‌های گذشته دولت افغانستان به طور سنتی براساس تصمیم دولت سعودی عید فطر را اعلام می‌کرد. اما امسال به طور مستقل ستاد استهلال تشکیل داده‌ و اعلام کرده است که از این پس، خود رأسا اقدام به رویت هلال می‌کند.


این درحالی است که در ۱۰ روز اخیر اغلب مراکز پرجمعیت مربوط به شیعیان و صوفیان از جمله مدارس، مسجد، ترمینال‌های مسافربری در کابل، بلخ و قندوز هدف حملات مرگبار قرار گرفته‌اند. در این حملات، ده‌ها نفر از جمله دانش‌آموزان و نمازگزاران کشته و یا زخمی شده‌اند.


انتهای پیام/۱۰۲/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته