دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 بهمن 1394 - 12:18

فهرست نهایی تأیید صلاحیت شدگان انتخابات مجلس به وزارت کشور ارسال شد/ ره‌پیک خبر داد: افزایش 15درصدی تأیید صلاحیت‌شده‌ها

از صبح امروز ـ شنبه 17 بهمن‌ماه ـ منابع خبری مختلف از ارسال فهرست نهایی تأیید صلاحیت‌شدگان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی به وزارت کشور خبر می‌دادند؛ موضوعی که سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات نیز بر آن صحه گذاشت.
کد خبر : 65625

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، سیامک ره‌پیک سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات، در گفت‌وگویی با خبرگزاری صداوسیما اعلام کرد: با بررسی شکایات داوطلبان در شورای نگهبان، 1500 داوطلب به آمار 40 درصدی تائید صلاحیت‌شدگان انتخابات مجلس اضافه شد.


وی افزود: اسامی تأیید صلاحیت‌شدگان، ساعت چهار بامداد امروز به وزارت کشور ارسال شده است.



پیش‌تر 40 درصد داوطلبان مجلس شورای اسلامی در هیئت‌های نظارت استان‌ها تأیید صلاحیت شده بودند که با بررسی‌های شورای نگهبان 15 درصد دیگر (1500 نفر) به احراز صلاحیت شده‌ها افزوده شد.


هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات مجلس شورای اسلامی روز گذشته ـ جمعه ـ با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: افرادی که صلاحیت داوطلبی آنان در مرحله قبلی تأیید اما براساس نظر شورای نگهبان صلاحیت‌شان رد شده است، از 17 تا 19 بهمن مهلت شکایت دارند.


براساس این اطلاعیه، داوطلبان در تهران باید به ورزشگاه تختی در بزرگراه بسیج - بلوار هجرت - میدان شهید مطهری و در استان‌ها به دفاتر بازرسی و نظارت بر انتخابات مراجعه و پس از دریافت فرم، شکایات‌شان را تنظیم و پس از ارائه، رسید دریافت کنند.


حسینعلی امیری، قائم‌مقام وزیر کشور نیز روز گذشته در گفت‌وگویی تأکید کرد: این مهلت سه روزه برای شکایت عمومی نیست یعنی شامل افراد رد صلاحیت شده یا احراز صلاحیت نشده در هیئت‌های اجرایی و نظارتی نمی‌شود و فقط مختص داوطلبان رد صلاحیت شده در بررسی‌های شورای نگهبان است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته