دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 ارديبهشت 1401 - 13:36

حامد کرزی: حاکمان افغانستان به‌دنبال درگیری با ایران نیستند

رئیس‌جمهور اسبق افغانستان گفت: آنچه از رفتار و عملکرد رهبران و بزرگان حکومت جدید دریافت می‌کنم، اراده و قصدشان برای درگیری با ایران نیست.
کد خبر : 656192
حامد کرزی - سید حسن مرتضوی



به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا، سید حسن مرتضوی معاون سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل در آستانه عید سعید فطر با حامد کرزی دیدار و گفت‌وگو کرد.


کرزی با بیان برخی اخبار منتشرشده در روزهای گذشته درباره بروز برخی درگیری‌های مرزی میان ایران و افغانستان گفت: آنچه از رفتار و عملکرد رهبران و بزرگان حکومت جدید دریافت می‌کنم، اراده و قصد این حکومت درگیری با جمهوری اسلامی ایران نیست. رهبران حکومت سرپرست افغانستان تأکیدشان بر رعایت اصول حسن‌همجواری است و در این زمینه تلاش می‌کنند.


وی افزود: ممکن است برخی افراد و عناصر خودسر و خرابکار در نقاط مختلف از جمله نقاط مشترک مرزی قصد بر هم زدن روابط را داشته و به دنبال ایجاد درگیری ناخواسته باشند، لذا هر دو طرف باید مراقبت کنند جلوی فعالیت این افراد گرفته شود.


رئیس‌جمهور اسبق افغانستان در موضوع مهاجران افغان عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران تاکنون چند دهه میزبان خیل عظیمی از مهاجرین ما بوده و شرایط تهران را درک می‌کنیم، امیدواریم با برقراری صلح و امنیت و بهبود اوضاع اقتصادی در افغانستان زمینه بازگشت مردم افغانستان به کشورشان فراهم شود.


کرزی با تبریک عید سعید فطر به مردم و مقام‌های ایران گفت: از جمهوری اسلامی ایران می‌خواهیم با همکاری کشورها و قدرت‌های منطقه‌ای برای کمک به افغانستان وارد عمل شود و تصمیمات و اقداماتی را برای بهبود اوضاع مردم این کشور در دستور کار خود قرار دهد.


سید حسن مرتضوی پیش‌تر با عبدالله عبدالله، رئیس شورای سابق عالی مصالحه افغانستان دیدار و گفت‌وگو کرده بود.


انتهای پیام/۴۰۳۳/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته