دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 ارديبهشت 1401 - 11:20

نخست‌وزیر پاکستان حملات انصارالله به عربستان را محکوم کرد

نخست وزیر پاکستان در دیدار با ولیعهد سعودی بر محکومیت حملات انصارالله به عربستان و تهدید امنیت صادرات نفت تأکید کرد.
کد خبر : 656130
شهباز شریف



به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا، سران عربستان و پاکستان ضمن تأکید بر توسعه روابط تجاری و اقتصادی، پرونده های یمن و سوریه و فلسطین و افغانستان و اوکراین را بررسی کردند.


به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان (واس) پس از دیدار روز جمعه «شهباز شریف»، نخست‌وزیر پاکستان، با مقامات عربستانی در ریاض، دو کشور امروز (یکشنبه، اول مه) بیانیه‌ای مشترک صادر کردند.


در این بیانیه تأکید شده که در دیدار نخست‌وزیر پاکستان با «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان، روابط دو کشور و راه‌های گسترش آن و تنوع بخشیدن به مناسبات تجاری و افزایش سرمایه‌گذاری‌های مشترک بررسی شده است.


در این دیدار، عربستان بر ادامه حمایت خود از اقتصاد پاکستان از راه سپرده ۳ میلیارد دلاری عربستان در بانک مرکزی پاکستان و تمدید آن یا به روش‌های دیگر و همچنین حمایت از تأمین مالی تولیدات نفتی در پاکستان و حمایت از اصلاحات اقتصادی در این کشور تأکید کرده است.


همکاری برای تقویت نقش بخش خصوصی دو کشور در توسعه همکاری‌های تجاری و استفاده از نیروی کار و مبادله تجارب و همکاری در بخش‌های صنعت و معدن و نیز مبارزه با تغییرات اقلیمی و استفاده از فناوری‌های جدید در بخش برق و انرژی‌های تجدیدپذیر از دیگر موضوعات مورد بحث در این دیدار بوده است.


ولیعهد عربستان و نخست‌وزیر پاکستان همچنین بر ضرورت حفاظت از امنیت و ثبات منطقه و یافتن راه‌حل‌های سیاسی برای نزاع‌های جاری و نیز حمایت از ائتلاف عربستان برای جنگ در یمن و تلاش‌ها برای راه حل سیاسی فراگیر در این کشور بر اساس طرح عربستان و محکومیت حملات انصارالله عربستان و تهدید امنیت صادرات نفت تأکید کردند.


آنان همچنین بر حمایت کامل از شورای ریاستی یمن و کمک به آن برای برقراری صلح و امنیت در این کشور و وادار کردن انصارالله به همکاری برای آغاز مذاکرات سیاسی زیر نظر سازمان ملل تأکید کردند.


مسئله فلسطین و ضرورت حل آن بر اساس قطعنامه‌های سازمان ملل و طرح صلح عربی و تشکیل دولت مستقل فلسطین در مرزهای ۱۹۶۷ با پایتختی قدس شرقی و نیز حل سیاسی بحران سوریه و حفظ یکپارچگی این کشور و توقف هرگونه دخالت خارجی در این پرونده و نیز حفاظت از ثبات و یکپارچگی عراق از دیگر مسائل مورد بحث در این دیدار بود.


آنان همچنین بر ضرورت تحقق امنیت و ثبات در افغانستان و جلوگیری از تبدیل این کشور به پناهگاه گروه‌های تروریستی و احترام به حقوق انسانی اسلامی در این کشور و ادامه کمک مردم افغانستان تأکید کردند.


مقامات عربستان و پاکستان همچنین ابراز امیدواری کردند که بحران روسیه و اوکراین به روش سیاسی حل و فصل و امنیت و ثبات به منطقه بازگردد.


انتهای پیام/۴۱۰۶/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته