قالیباف:رتبهبندی معلمان پیشانی خدمت مجلس انقلابی به فرهنگیان است
به گزارش خبرنگار گروه سیاست خبرگزاری آنا، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز و در نطق پیش از دستور خود، گفت: مرحوم آیتالله مطهری، به معنای واقعی کلمه پرچمدار بینش نوین اسلامی و احیاء تفکر اسلامی در عصر حاضر بودند؛ میتوان ایشان را به عنوان یکی از بزرگترین مجاهدان عرصۀ جهاد تبیین در تاریخ انقلاب اسلامی نام برد.
وی افزود: اندیشههای مرحوم شهید مطهری، آن شهید سرافراز، امروز نیز راهنمای اندیشه ناب اسلامی و بهترین میزان اندیشههای انقلابی و به دور از افراط و تفریط است، کمرنگ شدن مطهری، کمرنگ شدن اندیشه انقلاب اسلامی است و باید به دقت از این موضوع مراقبت کرد و در جهت نشر اندیشههای آن شهید بزرگوار به خصوص در میان نسل جوان و دانشجویان کوشید.
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وظیفه مسئولان در هر سطحی، تلاش برای تکریم معلمان است، چرا که همۀ ما به نحوی زیر بار منّت و مرهون الطاف معلمان هستیم، اظهار کرد: در مجلس یازدهم از روز اول، پیگیری تصویب قانون رتبهبندی معلمان و عمل به وعدههای بر زمین مانده در دستور کار مجلس بود.
قالیباف اضافه کرد: توفیق داشتیم تا با پیگیری شبانهروزی این مطالبه قدیمی رتبهبندی معلمان را به سرانجام برسانیم و بخشی از دِین خود نسبت به معلمان عزیز و زحمتکش را ادا کنیم.
وی افزود: رتبهبندی معلمان، پیشانی خدمت مجلس انقلابی به فرهنگیان است، از آنجا که ریلگذاری قانونی لازم برای اجرای این قانون در مجلس به انجام رسیده، انتظار میرود دولت محترم با تسریع در تصویب مراحل نهایی اجرایی شدن قانون رتبهبندی معلمان، هرچه سریعتر و در همین روزهای پیش رو، به مطالبات معلمان محترم جامه عمل بپوشاند.
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اتفاقات تلخ ناامنیهای این روزها در افغانستان، گفت: آمریکا با بهرهگیری از داعش به دنبال ایجاد ناامنی در این کشور است تا با ایجاد فتنه قومی- مذهبی در افغانستان مردم مظلوم این کشور را در بحرانی بیسابقه فرو برده و از حکومت مستقر در کابل باجخواهی کنند.
قالیباف تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران، تأمین امنیت را وظیفه کابل میداند که متأسفانه تاکنون نتوانسته به وظیفه خود عمل کند، در این زمینه تأکید میکنیم تشکیل دولت فراگیر که همه اقوام افغانستان را نمایندگی کند، از اولین الزامات موفقیت در تأمین امنیت پایدار محسوب میشود.
انتهای پیام/۴۱۶۴/
انتهای پیام/