دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 بهمن 1394 - 12:14

انتشار اسنادی از شکنجه‌گران آمریکایی در افغانستان و عراق

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) مجموعه تصاویری از شکنجه زندانیان به دست تفنگداران آمریکایی را در عراق و افغانستان در دوره ریاست‌جمهوری جرج بوش منتشر کرد.
کد خبر : 65604

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، شبکه خبری العربیه گزارش کرد: «سایت پنتاگون به‌دنبال نبرد قضایی طولانی مدت میان پنتاگون و اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا (آکلو) برای انتشار حدود دو هزار تصویر، در نهایت 198 تصویر را منتشر کرد. این اتحادیه در زمینه دفاع از حقوق مدنی آمریکا نفوذ زیادی دارد.»


آکلو خواستار انتشار تصاویر شکنجه و بدرفتاری موجود در میان مقام‌های آمریکایی شده بود و از اینکه فقط بخش کوچکی از آن منتشر شد، ابراز تاسف کرد. همچنین این اتحادیه از درخواست خود برای انتشار 1800 تصویر دیگر خبر داد.


جمیل جیفر معاون مدیر امور حقوقی این اتحادیه گفت: «این تصاویر گزینشی و ممکن است افکار عمومی را درباره میزان حقیقی موارد نقض حقوق زندانیان به اشتباه بیاندازد.»


نورین شاه مسئول سازمان عفو بین‌الملل در این‌باره گفت: «این تصاویر بخش کوچکی از شکنجه‌گری دولت آمریکا را نشان می‌دهد. شکنجه صرفا اقدامات برخی قانون‌شکنان نبوده بلکه هدفمند و با دستور مسئولان بالای دولتی انجام شده است.»




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته