دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 بهمن 1394 - 13:52
معاون اداری مالی دانشگاه آزاد اسلامی در بخشنامه‌ای ابلاغ کرد

آغاز روز درختکاری امسال با نام شهدا/ واحدهای دانشگاهی به تعداد شهدای هر شهر درخت می‌کارند

معاون اداری مالی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه روز درختکاری امسال در دانشگاه با نام و یاد شهدا آغاز خواهد شد، اعلام کرد که واحدها و مراکز آموزشی با انتخاب گونه‌های مناسب درخت سازگار با شرایط اقلیمی منطقه به تعداد شهدای مربوط به شهر و یا شهرستان محل استقرار دانشگاه نسبت به تهیه و کاشت درخت اقدام کنند.
کد خبر : 65594

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر مرتضی احسانی در بخشنامه‌ای به روسای واحدهای مرکز استان (دبیران هیأت امنای استان‌ها)، واحدهای جامع مستقل، رؤسای واحدها، مراکز آموزشی و سازمان سما دانشگاه آزاد اسلامی با موضوع روز درختکاری با بیان این که درخت، موهبتی است که خدا آن را برای آسایش و آرامش بشر آفریده است، افزود: دیدن مناظر زیبای درختان در طبیعت، دل و جان انسان را صیقل داده و آرامش خاصی بر قلب او حاکم می‌کند. درختان، از منابع طبیعی و جزء ثروت‌های ملی هر کشوری به شمار می‌آید در نتیجه، حفاظت و نگهداری از آنها، وظیفه‌ای ملی و همگانی است.


وی خطاب به مسئولان تاکید کرد که بنا بر رسالت علمی فرهنگی دانشگاه، با ورود به این عرصه مثبت اجتماعی، ضمن تشویق سایر ارگان‌ها و حتی مردم عادی نسبت به نهادینه کردن این فرهنگ ایرانی اسلامی گامی مهم برداشته خواهد شد. از همین رو به پاس ارج نهادن به مقام والای شهدا، روز درختکاری امسال با نام و یاد این عزیزان آغاز خواهد شد و به رسم یادبود شهدای گرانقدر ایران اسلامی، واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی موظفند، افزون بر رعایت آیین‌نامه‌های عمرانی و مقررات عمومی مربوط به توسعه و حفظ فضای سبز، با انتخاب گونه‌های مناسب درخت سازگار با شرایط اقلیمی منطقه، به تعداد شهدای عزیز مربوط به شهر و یا شهرستان محل استقرار دانشگاه نسبت به تهیه و کاشت درخت در محوطه باز و با همکاری دانشجویان در هفته درختکاری اقدام کنند.


این بخشنامه در تاریخ 94/11/13 به تایید رئیس دانشگاه آزاد اسلامی رسیده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته