دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 ارديبهشت 1401 - 12:26

گزارش کیفیت هوای تهران در هفته‌ای که گذشت

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت کیفیت هوای تهران در مورد وضعیت هوای پایتخت در هفته گذشته گفت: از سوم تا نهم اردیبهشت، ۵ روز قابل قبول و ۲ روز ناسالم برای گروه‌های حساس به ثبت رسید.
کد خبر : 655891
آلودگی هوا



به گزارش گروه جامعه خبرگزاری آنا، سید محمدمهدی میرزائی قمی اظهار کرد: در این مدت، طی تمام روزها ذرات معلق کوچک‌تر از دو و نیم میکرون، آلاینده شاخص شهر بود.


وی با اشاره به اینکه روز سه‌شنبه ششم اردیبهشت‌، شاخص کیفیت هوا با عدد ۱۲۴ به بالاترین میزان خود در این بازه زمانی رسید، بیان کرد: علت این امر، افزایش سرعت باد تا ۱۲ متر در ثانیه در روز قبل از آن و انتقال ذرات گرد و غبار به هوای شهر بود.


میرزائی قمی با بیان این‌که کم‌ترین عدد شاخص نیز در روز دوشنبه پنجم اردیبهشت با عدد ۷۶ بود، افزود: در هفته مورد بررسی، تعداد روزهای نامطلوب یک روز بیشتر از هفته قبل از آن بود و در مجموع، با توجه به وزش باد با سرعت قابل قبول در برخی ساعات و بارش‌های پراکنده، افزایش چشمگیری در شاخص کیفیت هوا مشاهده نگردید.


وی با اعلام اینکه بارش باران در بعد از ظهر روز جمعه نهم اردیبهشت، منجر به کاهش غلظت ذرات معلق در هوای شهر شد، افزود: ساعت ۸ صبح روز امروز (شنبه دهم اردیبهشت‌)، شاخص برخط کیفیت هوا به لحاظ این آلاینده به عدد قابل قبول ۷۰ رسید.


انتهای پیام/۴۱۷۲/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته