دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 ارديبهشت 1401 - 19:44
آنا گزارش می‌دهد؛

همراه با 18سالگی دانشگاه آزاد اسلامی صفاشهر

دانشگاه آزاد اسلامی صفاشهر همپای دیگر واحدهای دانشگاهی در سایر نقاط کشور، پیشرفت‌های محسوسی در عرصه‌های گوناگون علمی، پژوهشی، فرهنگی، عمرانی، اقتصادی و کسب و کار را تجربه کرده است.
کد خبر : 655583
دانشگاه آزاد اسلامی واحد صفاشهر



گروه استان‌های خبرگزاری آنا؛ دانشگاه آزاد اسلامی واحد صفاشهر در ۱۷۰ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد، این واحد دانشگاهی هشتم اردیبهشت ۱۳۸۳ با همت، تلاش و پیگیری فرمانداری، هیئت مؤسس، بانیان خیر و معتمدان این شهرستان به عنوان مولود انقلاب اسلامی در راستای ارائه خدمت به جامعه هدف فعالیت خود را آغاز کرد، دانشگاهی که در همه ابعاد انقلاب اسلامی ایران به‌ویژه تربیت نیروی انقلابی نقش مهمی ایفا کرده است.


دانشگاه آزاد اسلامی واحد صفاشهر همپای دیگر واحدهای دانشگاهی در سایر نقاط مختلف کشور، پیشرفت‌های محسوسی در عرصه‌های گوناگون علمی، پژوهشی، فرهنگی، عمرانی، اقتصادی و کسب و کار را تجربه کرده است.


پیشرفت‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد صفاشهر از زمان تأسیس تاکنون به‌گونه‌ای است که مورد توجه بسیاری از دانشجویان در اقصی نقاط کشور بوده به‌طوری‌که واحد صفاشهر را برای ادامه تحصیل انتخاب می‌کنند. در این دوره و بعد از کمتر از دو دهه از تأسیس، این واحد دانشگاهی توانسته است به یک بلوغ کامل و به دگرگونی از لحاظ آموزشی برسد؛ چراکه تربیت و فارغ‌التحصیلی بیش از ۵ هزار و 200 دانشجو در رشته‌ها و مقاطع مختلف از مهم‌ترین مصادیق پیشرفت و توسعه یافتگی در مسیر آموزش عالی به‌شمار می‌رود و این واحد دانشگاهی توانسته است در این مسیر گام برداشته حرکت کرده و برای پیشرفت علمی کشور گام مطلوب‌تری بردارد.




بیشتر بخوانید:


دانشگاه آزاد بیضا با ۸ هزار فارغ‌التحصیل ۲۰ساله شد




دانشگاه آزاد اسلامی واحد صفاشهر اکنون در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار و فضای آموزشی حدود ۵ هزار و ۶۰۰ متر مربع بالغ بر تعداد ۳۵ رشته تحصیلی در مقاطع کارشناسی ارشد، کارشناسی و کاردانی، ۲۶ عضو هیئت علمی تمام وقت و ۶۸ استاد مدعو و ۲۴ کارمند دارد.


برگزاری دو همایش ملی، چاپ ۳۸ مقاله isi ، بیست و دو مقاله علمی و پژوهشی، پنج مقاله علمی ترویجی، ۱۱ مقاله در کنفرانس‌های بین‌المللی خارج از کشور، ۱۱۵ مقاله در کنفرانس‌های ملی و بین‌المللی داخل کشور، چاپ چهار جلد کتاب، کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های مجهز با مساحت ۲ هزار و ۴۰۰ متر مربع، کتابخانه با بیش از ۱۵ هزار جلد کتاب از افتخارات واحد دانشگاهی صفاشهر به شمار می‌رود. این واحد دانشگاهی دارای سالن ورزشی به مساحت ۲۰۰ متر مربع دارای امکانات و تجهیزات بدنسازی نیز هست.


صندوق رفاه دانشجویان واحد صفاشهر سال ۸۵ فعال شد و همه وام‌های دانشجویی در این صندوق به دانشجویان ارائه می‌شود و اکنون وام‌های شهریه از محل صندوق رفاه، وام‌های بلندمدت بعد از فراغت از تحصیل وزارت علوم، وام‌های مربوط به بانک ملی و مهر رسالت به دانشجویان متقاضی اعطا می‌شود.


همراه با 18سالگی دانشگاه آزاد اسلامی صفاشهر


حضور کارکنان صدیق و استادان با مرتبه‌های بنام و شاخص در رشته‌های مختلف که برخی از آنان جزء چهره‌های ماندگار علمی و فرهنگی کشورمان هستند، باعث شده است که دانشجویان بسیاری واحد دانشگاهی صفاشهر را به عنوان محل تحصیل خود انتخاب کنند. شورای فرهنگی و اجتماعی این دانشگاه با نگاه کیفی به فرهنگ سعی بر آن داشته است برنامه‌هایی که از نظر فرهنگی پشتوانه دینی، علمی و عقلی دارد را در دانشگاه بسط و گسترش دهد.


برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی، نشست‌های قرآنی، دینی و اجتماعی، کارگاه‌های آموزشی و دینی، اردوهای فرهنگی، ساخت مسجد به متراژ ۳۹۴ متر مربع که محل دفن دو شهید والامقام گمنام و زیارتگاه مردم شهرستان است، تحصیل رایگان ویژه خانواده معظم شهدا و ایثارگران، تخفیف شهریه برای دانشجویان تحت حمایت بهزیستی، اعمال تخفیف برای حافظان و قاریان قرآن کریم، برگزاری منظم مسابقات سراسری قرآن و عترت و کسب مقام نخست مسابقات قرآن، کسب مقام دوم کشوری در پرسش و پاسخ سلام بر حسین(ع) و اهدای جوایز نقدی همراه با لوح از دیگر خدمات این واحد دانشگاهی محسوب می‌شود.


راه‌اندازی مجتمع آموزشی سما در سال ۱۳۹۴ متشکل از سه مدرسه پیش دبستانی و دبستان دخترانه و پسرانه و دبیرستان متوسطه اول دخترانه که اکنون تعداد ۴۱۰ دانش‌آموز ۴۵ نفر کادر اجرایی و آموزشی و اداری دارد به عنوان یکی از مدارس سرآمد شهرستان با امکانات و تجهیزات مناسب محسوب می‌شود که از دیگر افتخارات واحد دانشگاهی صفاشهر است. این سیستم آموزشی در زمین به مساحت ۲۰ هزار متر مربع و ساختمانی به مساحت ۵ هزار ۶۰۰ متر مربع واقع شده است.


میزبانی قبور دو شهید گمنام گرانقدر دوران دفاع مقدس در مقبره شهدای دانشگاه در ساختمانی به مساحت ۴۲۰ متر مربع برگ زرینی بوده و این محل به عنوان یک قطب فرهنگی در مسائل شهرستانی همواره مورد استفاده عموم قرار گرفته است.


اخذ مصوبه لازم برای تأسیس دانشکده مهارت و کارآفرینی با رویکرد پاسخ به نیاز جامعه و علاقه‌مندان تحصیل یکی از کارهای مناسب واحد دانشگاهی صفاشهر در راستای توجه به نیاز متقاضیان برای توجه به اشتغال متقاضیان است.


با توجه به رویکرد جدید دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک دانشگاه حل مسئله و کارآفرین، دانشگاه آزاد اسلامی واحد صفاشهر نیز در تمام برنامه‌های خود در حوزه فرهنگی، آموزشی - پژوهشی و دانشجویی این موضوع را مدنظر قرار داده که در این خصوص می‌توان پیگیری مواردی ازجمله حضور کامل و با جدیت در رویداد گام دوم، انجام برنامه‌های برنامه های منظم فرهنگی مسائل روز، پیگیری گسترش تحصیلات تکمیلی و علوم پزشکی، تقویت دانشکده مهارتی استفاده از ظرفیت دانشگاه، در خصوص مسائل اقتصادی و... را ذکر کرد.


انتهای پیام/۴۰۶۲/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته