دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 ارديبهشت 1401 - 11:05

مراکش برای برگزاری مراسم روز قدس آماده می‌شود

نهادهای مدنی مراکش فراخوان برگزاری تظاهرات روز جهانی قدس را صادر کردند.
کد خبر : 655294
تظاهرات در مراکش



به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا، نهادهای مدنی مراکش، سه شنبه اعلام کردند که آخرین جمعه ماه مبارک رمضان روز حمایت از مسجد الاقصی و محکومیت تجاوزات اسرائیل علیه قدس است و فراخوان برگزاری تظاهرات در این روز را صادر کردند.


در بیانیه‌ای از سوی "گروه‌های فعال ملی برای فلسطین" که شامل تعدادی از نهادهای مدنی تونسی ضد عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند، بیان شد.


بر اساس این بیانیه جمعه آینده که آخرین جمعه ماه مبارک رمضان است، تظاهرات گسترده‌ای در حمایت از فلسطینیان و انزجار از رژیم صهیونیستی در مقابل پارلمان این کشور برگزار خواهد شد.


در این بیانیه بر لزوم تسریع در فرآیند بسته شدن دفتر رژیم صهیونیستی در رباط، پایتخت مراکش و قطع تمامی روابط با کسانی که به دنبال تخریب اولین قبله مسلمانان هستند، تاکید شده است.


در این بیانیه هتک حرمت مقدسات دینی اسلامی و مسیحی در قدس، تعرض و توهین به نمازگزاران و ممنوعیت ورود فلسطینان به مسجد الاقصی محکوم شده است.


همچنین در این بیانیه آمده است که سکوت و همدستی با صهیونیست‌ها در نادیده گرفتن حقوق فلسطینان غیرقابل قبول و محکوم به شکست است.


در ۱۰ دسامبر ۲۰۲۰، اسرائیل و مراکش پس از تعلیق ۲۰ ساله و قطع روابط رباط با تل‌آویو به دلیل وقوع انتفاضه دوم فلسطین، از سرگیری روابط دیپلماتیک بین خود و عادی سازی روابط را اعلام کردند.


مراکش پس از امارات، بحرین و سودان، چهارمین کشور عربی است که با اسرائیل در سال ۲۰۲۰ روابط خود را عادی سازی کرده است.


این درحالی است که مصر و اردن به ترتیب از سال ۱۹۷۹ و ۱۹۹۴ دو قرارداد صلح با اسرائیل دارند.


انتهای پیام/۴۱۰۶/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته