دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 ارديبهشت 1401 - 18:40

عملکرد شرکت‌های بیمه‌ در سامانه دسترسی آزاد به اطلاعات منتشر شد

عملکرد بیمه مرکزی و ۱۹ مؤسسه بیمه و اسامی شرکت‌های بیمه غیرفعال در سامانه دسترسی آزاد به اطلاعات اعلام شد.
کد خبر : 655182
بیمه



به گزارش خبرنگار حوزه بانک، بورس و بیمه خبرگزاری آنا به نقل از دبیرخانه کمیسیون انتشار و در دسترسی آزاد به اطلاعات، مطابق جداولی که عملکرد بیمه‌ها در سال ۱۴۰۰ را گزارش می‌کند، بیمه ایران معین و معلم در مقایسه با سایر بیمه‌ها بهترین عملکرد را داشته‌اند.(بیشتر بخوانید)


جدول شماره ۱ براساس تعداد پاسخ به درخواست‌های اطلاعات در سامانه دسترسی آزاد به اطلاعات iranfoia.ir و جدول شماره ۲ براساس میانگین زمان پاسخگویی، مرتب شده است. براساس جدول شماره ۱ بیمه مرکزی و بیمه ایران معین، به همه درخواست‌ها پاسخ داده‌اند و شفاف‌تر از سایر بیمه‌ها عمل کرده‌اند. همچنین براساس جدول شماره ۲ بیمه معلم و بیمه متقابل اطمینان قشم، سریع‌ترین زمان پاسخگویی را داشته‌اند.


بر این اساس بیمه ایران معین و بیمه معلم براساس ۳ شاخص (تعداد پاسخ، نسبت پاسخ به درخواست و زمان پاسخگویی) به ترتیب رتبه اول شفافیت و سریع‌ترین زمان پاسخگویی در بین ۲۰ مؤسسه بیمه‌ای فعال در سامانه را از آن خود کرده‌اند.


مطابق ماده ۸ قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، تمام مؤسسات عمومی و موسسات خصوصی که خدمات عمومی را ارائه می‌دهند مکلف هستند اطلاعات عمومی را که توسط هر شهروند ایرانی، درخواست می‌شود حداکثر ظرف ۱۰ روز پاسخ دهند، در غیر اینصورت مشمول جرایم کیفری می‌شوند.


همچنین فهرست ۱۴شرکت بیمه‌ای که با وجود پیگیری‌ها تاکنون در سامانه iranfoia فعال نشده‌اند در جدول شماره ۱ آمده است.


در روزهای آینده، عملکرد مقایسه‌ای دستگاه‌ها و سازمان‌های دیگر نیز اعلام می‌شود.


عملکرد شرکت‌های بیمه‌ در سامانه دسترسی آزاد به اطلاعات منتشر شد


عملکرد شرکت‌های بیمه‌ در سامانه دسترسی آزاد به اطلاعات منتشر شد


انتهای پیام/۴۱۰۳/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته