دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 ارديبهشت 1401 - 14:07
با افزایش ۱۵۵۲۹ واحدی رخ داد؛

رشد بیش از یک درصدی شاخص کل بازار سرمایه

شاخص کل بازار سرمایه در پایان معاملات امروز ششم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، با افزایش ۱۵ هزار و ۵۲۹ واحدی به یک میلیون و ۵۲۲ هزار و ۷۷۸ واحد رسید.
کد خبر : 655102
بورس

به گزارش خبرنگار حوزه بانک، بورس و بیمه خبرگزاری آنا، در پایان معاملات امروز ششم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، شاخص کل با افزایش ۱۵ هزار و ۵۲۹ واحدی به یک میلیون و ۵۲۲ هزار و ۷۷۸ واحد رسید؛ شاخص کل هم‌وزن هم با رشد ۴ هزار و ۷۹۶ واحدی در پله ۴۱۰ هزار و ۳۱۰ واحدی ایستاد.(بیشتر بخوانید)


ارزش معاملات امروز در حالی به بیش از ۶ هزار و ۵۳۷ میلیارد تومان رسید که حاصل خرید و فروش ۱۲ میلیارد و ۶۲۴ میلیون برگه سهم در بین سهامداران در بیش از ۶۳۶ هزار معامله بود.


نمادهای با بیشترین تأثیر بر شاخص کل


در بازار امروز نمادهای «فارس» با ۲۵۸۳ واحد، «تاپیکو» با ۱۵۷۴ واحد، «شپنا» با ۱۳۳۶ واحد، «شستا» با ۶۹۸ واحد، «نوری» با ۶۹۴ واحد، «شبندر» با ۶۷۵ واحد و «خودرو» با ۵۷۶ واحد سبزپوشان تأثیرگذار بر شاخص بودند.


نمادهای پرتراکنش


همچنین نمادهای «خساپا»، «شستا»، «خودرو»، «شپنا»، «شبندر»، «شتران» و «خبهمن» از نمادهای پرتراکنش امروز بازار بودند.


نمادهای با بیشترین ارزش معامله


از سوی دیگر باید اشاره داشت بیشترین ارزش معامله مربوط به نمادهایی مانند «کمند۴»، «خساپا»، «پالایش»، «خودرو»، «شپنا»، «دارا یکم» و «کگل۲» بوده است.


پرحجم‌ترین نمادها


بر اساس این گزارش باید به لیست پُرحجم‌ها نیز سری زد تا مشخص شود که سهامداران بورس تهران، امروز به سراغ کدام سهم‌ها رفته‌اند. بر اساس آمارهای ارائه‌شده «خساپا با حدود یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون سهم»، «شستا با یک میلیارد و ۱۷۱ میلیون سهم»، «خودرو با ۸۶۳ میلیون سهم»، «کمند ۴ با ۵۴۲ میلیون سهم»، «خپارس با ۵۳۷ میلیون سهم»، «فاراک با ۳۸۴ میلیون سهم» و «خبهمن» با ۳۸۹ میلیون سهم در لیست پرحجم‌ها جای گرفته‌اند.


رشد ۷۶ واحدی شاخص فرابورس


همچنین در پایان معاملات ششم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، در بازار فرابورس شاخص کل با افزایش ۷۶ واحدی به ۲۰ هزار و ۹۰۲ واحد رسید.


نمادهای «آریا»، «زاگرس»، «صبا»، «فزر»، «کگهر»، «شگویا» و «ومهان» از سهم‌های پرتراکنش امروز فرابورس بودند.


انتهای پیام/۴۱۰۳/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته