دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 ارديبهشت 1401 - 03:29

نژادی: نسل جدید با تعریف متفاوت از دین‌داری همراه شده است

کارشناس مسائل خانواده گفت: امروز بیان می‌شود که با کاهش دین‌داری در نسل جدید مواجه هستیم در حالی که اصلاً این‌گونه نیست و جوانان ما دین‌دار هستند فقط نوع و چگونگی پرستش خدا و دین‌داری و رفتار آن‌ها با توجه به افزایش سطح اطلاعات آن‌ها و رشد تکنولوژی‌ها تغییر کرده است.
کد خبر : 654968
اعظم نژادی

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری آنا، اعظم نژادی، کارشناس مسائل خانواده و مدرس دانشگاه در مورد عوامل تفاوت نسل‌ها در خانواده گفت: خانواده‌ها اغلب می‌خواهند ارزش‌های خود را حاکم کنند و نمی‌پذیرند که جوانشان رو به رشد است و اطلاعات جدید و به روز را کسب می‌کند و خانواده‌ها یک پله عقب‌تر از فرزندان خود قرار دارند و به همین دلیل فرزندان خود را نسل متفاوت می‌دانند.


وی با تأکید بر اینکه تمام تلاش ما در حوزه خانواده این است که جلوی تعارض و بحران را بگیریم بیان داشت: تفاوت بین نسل‌ها بد نیست بلکه می‌تواند تفاوت میمونی باشد چرا که تفاوت نسل‌ها بیانگر پویایی جامعه است.


نژادی در ادامه اظهار کرد: عوامل مختلفی چون در دسترس بودن اطلاعات، جهانی‌شدن، اشتغال زنان، اجتماعی شدن، افزایش سطح تحصیلات و آموزش و... در تفاوت نسل‌ها مؤثر است.


این کارشناس مسائل خانواده در ادامه سخنان خود با تأکید بر اینکه خانواده مهم‌ترین نهادی است که اگر سامان بگیرد بیشتر مشکلات جامعه حل می‌شود تصریح کرد: در خانواده بحث خانواده مغفول مانده است و بیشتر به بحث اقتصادی پرداخته شده و از بحث فرهنگی و تربیتی کاسته شده و این امر باعث تبدیل تفاوت به تعارض و فغان و فریاد خانواده شده است.


وی خاطر نشان کرد: زمانی یک خانواده می‌تواند به آرامش برسد که به ارزش‌های خود پایبند باشد و آن‌ها را رعایت کند و ارزش‌ها و احترام بین افراد حفظ و باقی بماند در این صورت فرزندان و جامعه دچار آسیب نمی‌شوند.


نژادی ادامه داد: امروز بیان می‌شود که با کاهش دین‌داری در نسل جدید مواجه هستیم در حالی که اصلاً این‌گونه نیست و جوانان ما دین‌دار هستند فقط نوع و چگونگی پرستش خدا و دین‌داری و رفتار آن‌ها با توجه به افزایش سطح اطلاعات آن‌ها و رشد تکنولوژی‌ها تغییر کرده است.


انتهای پیام/۱۰۲/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته