حسنزاده: برای کارآفرینی و تولید ثروت در دانشگاهها باید آییننامه جذب اساتید بازبینی شود
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از وبدا، غلامرضا حسنزاده، دبیر شورای عالی برنامهریزی علوم پزشکی و نایبرئیس شورای کشوری عدالت، تعالی و بهرهوری در آموزش علوم پزشکی در اولین جلسه این شورا با اشاره به ارکان این شورا اعم از ساختار، فرایندها و فرهنگ گفت: این شورا در سطح کشوری تصمیمگیری میکند و کل آموزش علوم پزشکی کشور را شامل میشود.
وی تعالی و بهرهوری در آموزش پزشکی ضمن بررسی شیوهنامههای اجرایی برنامه مذکور خاطرنشان کرد: این برنامه میتواند به تحقق شعار سال جاری که تولید دانشبنیان و اشتغال آفرینی است کمک کند و از تاریخ ابلاغ به دانشگاههای علوم پزشکی کشور لازمالاجراست و در تاریخ ۲۷ اردیبهشت سال جاری، جلسه توجیهی معاونین آموزشی دانشگاهها برگزار خواهد شد.
باقری فرد، معاون آموزشی وزارت بهداشت و رئیس شورای کشوری عدالت، تعالی و بهرهوری در آموزش پزشکی با اشاره به اقدامات مثبتی که در سالهای گذشته در این معاونت رخ داده است یادآور شد: توجه به پاسخگویی اجتماعی و تأثیر اقدامات انجام شده بر نظام آموزشی همواره باید مورد توجه باشد و نتایج آن در جامعه مشاهده شود.
وی گفت: باید دقت شود تا در ساختار و تشکیلات از هدف اصلی دور نشویم و لازم است چشمانداز یک ساله در خصوص برنامه جامع عدالت، تعالی و بهرهوری در آموزش پزشکی تدوین شود و این برنامه در موعد مقرر مورد بررسی قرار بگیرد.
رئیس شورای کشوری عدالت، تعالی و بهرهوری در آموزش پزشکی اظهار کرد: آییننامه ارتقا وابسته به آییننامه جذب است لذا لازم است در جذب اعضای هیئتعلمی کارآمد و توانا دقت بیشتری انجام شود.
وی درباره کارآفرینی و تولید ثروت در دانشگاهها گفت: اعضای هیئتعلمی از ارکان دانشگاهها هستند و اگر قرار است کاری در جهت پیشرفت دانشگاهها در حوزه کارآفرینی و تولید ثروت انجام شود باید از جذب اساتید دانشگاه آغاز شود لذا درخواست بازبینی آییننامه جذب به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شده است.
باقری فرد افزود: تفکر و توجه به حوزه بینالمللی سازی نیز از مصادیق کارآفرینی و تولید ثروت در دانشگاهها است.
وی گفت: یکی از مصادیق بینالمللی سازی، ایجاد شرایط لازم برای بازگرداندن فرزندان این مرزوبوم به مام وطن است و باید برای آنها برنامه خاصی تدوین نمود و با بررسی محدودیتها و رفع مشکلات، حوزه بینالمللی سازی را پویا و تفکر بینالمللی را شکل داد.
انتهای پیام/۴۱۶۷/
انتهای پیام/