دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

حسین محجوب به یاد روزهایی خاطره‌انگیز افتاد +عکس

حسین محجوب با انتشار عکسی قدیمی به همراه اسماعیل‌پوررضا و فردوس کاویانی در صفحه مجازی خود از آن روزهای خاطره‌انگیز یاد کرد.
کد خبر : 654896
حسین محجوب



به گزارش خبرنگار حوزه سینمایی گروه فرهنگ خبرگزاری آنا، حسین محجوب عکسی قدیمی از خود به همراه اسماعیل‌ پوررضا و فردوس کاویانی در صفحه مجازی خود به اشتراک گذاشت.


حسین محجوب بازیگر سینما و تلویزیون متولد سال ۱۳۲۷ در رشت است. وی علاوه بر بازیگری در زمینه کارگردانی و نویسندگی نیز فعالیت دارد. محجوب پس از تحصیل در رشته ادبی و گرفتن دیپلم وارد عرصه تئاتر شد. اولین فیلم سینمایی که در آن ایفای نقش کرد، «رگبار» به کارگردانی بهرام بیضایی بود. از دیگر فیلم‌های این بازیگر پیشکسوت می‌توان «خیبولا»، «خواب آب»، «ساکن طبقه وسط»، «در مسیر زاینده‌رود» و... را نام برد.


اسماعیل پوررضا متولد سال ۱۳۲۸ در قصر شیرین، بازیگر سینما و تئاتر است. وی بازی در تئاتر را از سال ۱۳۵۴ آغاز کرد. نخستین بازی وی نیز در سینما در سال ۱۳۵۴ بود که برای بازی در فیلم «غریبه و مه» مورد توجه بهرام بیضایی قرار گرفت. از آثار وی می‌توان به «سرخ‌پوست»، «به دنیا آمدن»، «خط ویژه»، «پس کوچه‌های شمرون»، «خوابگاه دختران» و... اشاره کرد.


فردوس کاویانی متولد سال ۱۳۲۰، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون است. بازی در تئاتر را از سال ۱۳۴۰ آغاز کرد و از سال ۱۳۴۹ با فیلم «تجاوز» به کارگردانی «حمید مصداقی» کار در سینما را آغاز کرد. وی در سال ۱۳۵۰ از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران در رشته بازیگری و کارگردانی فارغ‌التحصیل شد. از معروف‌ترین فیلم‌های این بازیگر پیشکسوت می‌توان به «شهر قصه»، «اجاره‌نشین‌ها»، «بانو»، «میکس»، «سگ‌کشی» و سریال‌های «همسران» و «آژانس دوستی» اشاره کرد. کاویانی آخرین اثر هنری‌اش را در سال ۱۳۹۳ اجرا کرد و به علت بیماری حدود یک دهه خانه نشین شده است.


حسین محجوب با انتشار عکسی قدیمی از خود به همراه اسماعیل‌پوررضا و فردوس کاویانی در صفحه مجازی از آن روزهای خاطره‌انگیز یاد کرد. وی چنین نوشت:‌ «عکس زیرخاکی مربوط به حاشیه اجرای «سلطان مار» نوشته بهرام بیضایی در سال ۴۸، از چپ به راست اسماعیل پوررضا، فردوس کاویانی، راننده و حسین محجوب.»


حسین محجوب به یاد روزهایی خاطره‌انگیز افتاد +عکس


انتهای پیام/۱۱۰/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته