دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 ارديبهشت 1401 - 16:49
بیابان‌نورد:

کانون‌های دانشجویی بازوهای اجرایی معاونت فرهنگی هستند ‌

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز گفت: کانون‌های دانشجویی بازوهای اجرایی معاونت فرهنگی هستند و سیاست اصلی حوزه فرهنگ این است که کارها باید توسط دانشجو انجام گیرد.
کد خبر : 654654
فارس

به گزارش خبرنگار گروه استان های خبرگزاری آنا از شیراز، علیرضا بیابان‌نورد که به همراه حجت‌الاسلام مهدی یعقوبی رئیس نهاد رهبری دانشگاه آزاد اسلامی فارس در جمع دبیران کانون‌های دانشجویی سخن می‌گفت با تبریک به مناسبت سالروز تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز؛ کانون‌های دانشجویی را بازوهای اجرایی معاونت فرهنگی دانست و افزود: سیاست اصلی حوزه فرهنگ این است که کارها باید توسط دانشجو انجام گیرد و کار فرهنگی دانشجویی باید به بستر اصلی خود بازگردد.




بیشتر بخوانید:


توسعه فرهنگ محرومیت‌زدایی میان جوانان با حضور دانشجویان




معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز گفت: ماباید نقش تسهیل‌گری برای دانشجو داشته باشیم که دانشجویان بتوانند در عرصه‌های فرهنگی ورود پیدا کنند و عمده فعالیت‌های مهم توسط دانشجو و کانون‌های فرهنگی بانظارت و مدیرت مجموعه فرهنگی انجام گیرد.


بیابان‌نورد گفت: دانشجو باید به عنوان موتور محرک جامعه باشد و فعالیت دانشجویی از قدیم‌الایام مورد نگاه ویژه بوده، که امام راحل نیز به این گونه فعالیت‌هانگاه ویژه داشتند، خیلی از روشنگری‌ها در دوران انقلاب توسط دانشجویان صورت گرفت، برخی از مسئولان امروز دچار روزمرگی شده‌اند که این قضیه باید توسط کانون‌های دانشجویی ازبین برود و جنبش ایجاد کنند و حرکت داشته باشند.


وی خطاب به کانون‌های دانشجویی عنوان کرد: شما باید از نیروی جوانی و ظرفیت جوانی خود بهترین استفاده را بکنید و فعالیت خود را افزایش داده و با اصرار و پافشاری به خواسته خود برسید، باید جنبش و کوشش داشته باشید.


بیابان‌نورد با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب در گام دوم انقلاب درباره توصیه به جوانان خطاب این بیانیه را به عنوان منشوری برای انقلاب ونسل سومی‌ها و خاصه جوانان دانست و افزود: اگر ما به این بیانبه وفرمایشات معظم‌له توجه کافی داشته باشیم اتفاقاتی جالب در زندگی فردی و اجتماعی برای ما رقم می‌خورد.


معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز گفت: وظیفه شما در کنار تحصیل علم، ایجاد نشاط و افزایش امید در جامعه دانشگاهیان است که باید به پویایی و سرزندگی و امید میان جوانان و دانشجویان اقدام کنید، در کانون‌ها باید به سمت کمک به دانشگاه و درنهایت جامعه برویم و این کمک به دانشگاه باعث پیشرفت اجتماع می‌شود.


این استاد دانشگاه ادامه داد: در کار فرهنگی باید صبر و تحمل داشته باشیم، مدیریت باید جوان و جهادی باشد کار در این زمان سخت‌تر است و حفظ کردن آن مشکل‌تر و نگه داشتن آن بسیار پیچیده است، کارفرهنگی باید استمراداشته باشند، فلسفه کار کانون‌ها جوانی وپویایی و نشاط به زندگی است وکار کانون‌ها باید مشارکتی باشد وکار باید به‌صورت جمعی باشد.


انتهای پیام/۴۱۱۷/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته