دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 ارديبهشت 1401 - 16:33

نقشه روز شصت‌ام پیشروی ارتش روسیه در اوکراین

آن‌گونه که نقشه روز شصت‌ام مشخص می‌کند پنج منطقه درگیری شدید در خط تماس دونتسک و لوگانسک در دونباس بین ارتش روسیه و سربازان اوکراینی در جریان است.
کد خبر : 654650
بحران اوکراین



به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا، بااینکه ماریوپل کاملاً به تصرف نیروهای روسیه درآمده اما هنوز مشکل شهرک صنعتی آزوفستال وجود دارد و درگیری پراکنده نیز در اطراف آن گزارش شده است.


نیروهای جمهوری‌های جدایی‌طلب دونتسک و لوگانسک به همراه ارتش روسیه در خطوط تماس با این دو جمهوری مشغول نبرد با ارتش اوکراین هستند.



نقشه روز شصت‌ام پیشروی ارتش روسیه در اوکراین


رنگ قرمز: تحت کنترل روسیه - سفید: تحت کنترل اوکراین - خاکستری: روسیه داعیه تسلط دارد - هاشور کمرنگ: منطقه عملیاتی - آبی: ادعای باز پس‌گیری توسط اوکراین


دو منطقه درگیری دیگر یکی در غرب خط تماس دونباس و دیگری در شمال کراماتورسک گزارش شده است که نقشه آن‌ها را تائید می‌کند.


صبح امروز، مقامات محلی در شهر بندری اودسا مدعی شدند که نیروهای اوکراینی دو موشک کروز روسیه را که در فراز ساحل به‌سوی شهر جنوبی اودسا در حال پرواز بودند، سرنگون کردند.


شورای شهر اودسا در یک پست تلگرامی اعلام کرد که این موشک‌ها «از منطقه دریای سیاه توسط یک کشتی جنگی روسی پرتاب شده و به سمت بندر پیودنی در پرواز بوده‌اند».


ساعاتی قبل نیز، وزارت دفاع روسیه هشدار داد که دولت اوکراین قصد دارد از مواد شیمیایی برای متهم کردن مسکو به حمله به زیرساخت‌های غیرنظامی در بندر اودسا استفاده کند.


مسکو چند بار در خصوص این نوع حملات جعلی هشدار داده است.


انتهای پیام/۴۱۵۵/



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب