دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

درخواست نعمت‌زاده از قزاق‌ها برای فعال‌سازی مجدد معدن طلای زرشوران تکاب

وزیر صنعت، معدن و تجارت به حمایت دولت برای انجام سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در بخش‌های مختلف اقتصادی در کشور اشاره و تاکید کرد: فضای جدیدی که در صحنه بین‌المللی به وجود آمده است، رونق هر چه بیشتر را در اقتصاد و تولید کشور به دنبال خواهد داشت.
کد خبر : 65463

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از شاتا، محمدرضا نعمت‌زاده در مراسم افتتاح معدن و کارخانه استحصال شمش طلای ساریگونی قروه ضمن ابراز امیدواری از حضور سرمایه‌گذاران ایرانی و قزاقی در این کارخانه گفت: این سرمایه‌گذاری مشترک موجب رونق منطقه و همکاری مستمر ایران و قزاقستان شود.


وی به علاقه‌مندی رئیس‌جمهوری و دولت ایران برای استمرار روابط اقتصادی با قزاقستان اشاره کرد و خواستار افزایش سطح همکاری‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری دو کشور در بالاترین حد خود شد.


نعمت‌زاده با بیان اینکه سرمایه‌گذاری بیشتر در این استان ضروری است، تصریح کرد: حضور و سرمایه‌گذاری شرکت قزاقستانی در این منطقه امید بخش بوده و جای تقدیر دارد.


وی با یادآوری 1.5 درصدی سهم ایران از طلای جهان اظهار کرد: اکنون سالانه در ایران دو و نیم تن طلا در مجموع تولید می‌شود که با راه‌اندازی کارخانه طلای ساریگونی قروه هر سال دو تن به ظرفیت تولید طلای کشور اضافه می‌شود و ظرفیت تولید سالانه کشور را به چهار و نیم تن افزایش خواهد داد.


وزیر صنعت، معدن و تجارت با ابراز تاسف از توقف فعالیت و بروز مشکلات فنی در معدن طلای زرشوران تکاب از یک سال پیش تا کنون، از سرمایه‌گذاران قزاقستانی خواست تا نسبت به سرمایه‌گذاری در این معدن نیز اقدام کنند.


به گفته وی زمینه همکاری در حوزه مواد معدنی بین ایران و قزاقستان وجود دارد و ما از افزایش و استمرار سطح همکاری‌ها استقبال و حمایت می‌کنیم.


نعمت‌زاده از چند پهنه جدید معدنی در استان کردستان خبر داد که قرار است مطالعات آن توسط شرکت شستا و ایمیدرو انجام شود.


گفتنی است که معدن و کارخانه استحصال شمش طلای ساریگونی قروه با ذخیره قطعی 14میلیون و 800 هزار تن کانسنگ طلا با عیار یک و 24 گرم در تن است که نتیجه سرمایه‌گذاری خارجی در معادن کردستان بوده و برای بهره‌برداری از آن 78 میلیون دلار سرمایه‌گذاری شده که با بهره‌برداری از آن، زمینه اشتغالزایی بیش از 300 نفر در کردستان فراهم شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته