دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

محمود گودرزی: فوتبال خارج از عرف عمل نکند/ استقلال و پرسپولیس روی پای خود بایستند

وزیر ورزش و جوانان گفت: سال 2016 مختص به المپیک است. ما باید بخش اعظم بودجه را اختصاص به المپیک بدهیم اما مطمئنا دیگران را نادیده نمی‌‌گیریم.
کد خبر : 65461

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، محمود گودرزی در خصوص آخرین وضعیت تیم‌های اعزامی برای حضور در المپیک ریو 2016 اظهار داشت: «نزدیک به یک سال مانده به بازی‌های المپیک ستادی تشکیل دادیم که این ستاد در زمان‌های مختلف جلساتی را برگزار و به مشکلات تیم‌های اعزامی فدراسیون‌های المپیکی از لحاظ مسائل فنی، اعتباری و بودجه رسیدگی می‌کند.»


وی افزود: «مشکلات در این ستاد از جنبه‌های مختلف بررسی شده و گزارش می‌شود تا راهکارهایی برای آن اندیشیده شود. همچنین نظرات کارشناسانه در مورد این مشکلات داده می‌شود و در کل کار علمی می‌شود تا تیم‌های اعزامی با کمترین مشکلات راهی المپیک شوند.»


گودرزی در ادامه در رابطه با مسائل مالی بیان کرد: «شرایط اعزام به المپیک از لحاظ مالی فراهم شده و برای فدراسیون‌های ورزشی امسال حدود 85 میلیارد بودجه اختصاص پیدا کرده است. بودجه‌ای که دولت در اختیار ما قرار داد به فدراسیون‌ها و حقوق ورزشکاران اختصاص پیدا کرد. خوشبختانه در بودجه سال 95 هم دولت مبلغ قابل توجهی را برای ورزش لحاظ کرده که باعث کمتر شدن محدودیت‌های ما می‌شود و به نظرم فدراسیون‌ها می‌توانند برنامه‌های خود را محقق کنند.»


وزیر ورزش و جوانان در مورد پارالمپیک هم عنوان کرد: «ما مسائل پارالمپیک را هم در نظر گرفتیم و برنامه خود را برای موفقیت این ورزشکاران پیش می‌بریم. از این لحاظ هم مشکلی نیست و شرایط پارالمپیک هم در نظر گرفته شده است.»


گودرزی در مورد نحوه تقسیم‌بندی بودجه تصریح کرد: «سال 2016 مختص به المپیک است. ما باید بخش اعظم بودجه را اختصاص به المپیک بدهیم اما مطمئنا دیگران را نادیده نمی‌‌گیریم. تلاش می‌کنیم سطح کمک‌هایمان را افزایش دهیم همانطور که گفتم دولت هم عدد خوبی در نظر گرفته است. همچنین قرار است رئیس جمهور در اسفند ماه در جمع ورزشکاران حاضر شود و از آنها تجلیل کند.»


وزیر ورزش که در گفت‌وگو با برنامه تلویزیونی ورزش و مردم حضور داشت، درباره تجهیز زیر ساخت‌ها و اماکن ورزشی کشور نیز بیان داشت: «در بدو ورود 4300 پروژه ناتماتم در کشور کلنگ زده شده بود ولی اعتبارات کافی برای آن وجود نداشت. ما باید برای پیشرفت کار دنبال جذب منابع می‌بودیم. 550 پروژه تا پایان سال 94 افتتاح می‌شود. از این تعداد 450 پروژه تا این لحظه افتتاح شده است. سال گذشته هم حدود 450 پروژه افتتاح شد. در مجموع حدود هزار پروژه بهره‌برداری می‌شود که البته تعدادی از آن‌ها فانتزی و تعدادی فاخر و بزرگ است. برای مثال مجموعه ورزشی سمنان منتظر افتتاح رئیس جمهور است. پروژه میانرود و شاهرود و ... نیز در حال تکمیل است که هر کدام سالن‌های بزرگی دارد که درون آن سالن‌ها و اماکن کوچکتر است.»


وی افزود: «این پروژه‌ها بیش از 2 هزار میلیارد تومان اعتبار می‌خواست که با استفاده از 300 میلیارد تومان از کمک‌های مردمی و خیریه و استفاده از ماده 88 و واگذاری منابع توانستیم این تعداد پروژه را به اتمام برسانیم. امیدوار هستیم با جذب منابع از سایر بخش‌ها و با تاکید دکتر روحانی برای واگذاری به بخش خصوصی این پروژه‌ها را تمام کنیم.»


گودرزی در مورد اینکه نظر وزارت ورزش در مورد ادامه فعالیت فدراسیون فوتبال پس از پایان دوره ریاست علی کفاشیان تا زمان برگزاری انتخابات چیست،‌عنوان کرد: «طبق عرف وزارت ورزش و جوانان هر فدراسیونی که دوره‌اش به پایان می‌رسد باید یک سرپرست انتخاب شود تا رانت رئیس قبلی از بین برود و سرپرست بدون موضع و سوءگیری شرایط برگزاری انتخابات را فراهم کند. فوتبال هم نباید از این روند مستثنی باشد. در اساسنامه این مسئله مغفول است و وقتی جایی اظهارنظری نشده بدیهی است که باید در این رابطه بر اساس عرف رفتار کنیم.»


وی در ادامه تاکید کرد: «نکته دیگر این است که قوانین کشورها نباید نفی شود. در اساسنامه‌ها و آئین‌نامه فدراسیون‌های جهانی هم اشاره شده که باید به قوانین داخلی احترام گذاشت و همچنین باید از آئین‌نامه فدراسیون‌ها هم پیروی شود. در این مورد هم بین عرف ما و قوانین موجود تعارضی نیست. ما می‌گوییم باید طبق همین روال عمل شود و کم کم وقتی نزدیک به انتخابات شدیم آرام آرام شرایط برگزاری انتخابات را فراهم کنیم.»


وزیر ورزش و جوانان در رابطه با وضعیت استقلال و پرسپولیس اظهار داشت: «استقلال و پرسپولیس هر ساله بدهی انباشته داشتند. ما سال قبل که خواهان واگذاری این دو باشگاه بودیم هر کدام بین 70 تا 75 میلیون بدهی انباشته داشتند. در سال 94 با توجه به تکیه به ظرفیت‌هایی که گفتم پرسپولیس متقاضی درخواست پول از ما نبوده که البته ما هم از لحاظ قانونی نمی‌توانستیم به آنها کمکی کنیم. استقلال هم همین وضع را داشته است. امیدوارم علاقمندان و کسانی که دلشان برای این دو تیم می‌تپد، کمک کنند تا آنها در فضایی آرام فعالیت کنند و روی پای خود بایستند.»


گودرزی با ارزیابی عملکرد این وزارت خانه یادآور شد: «ما در سال 92 و 93 رتبه سوم در بین موسسات داشتیم. امسال در بین وزارت خانه‌ها و سایر موسسات هفتم و هشتم هستیم. بخشی از این هم برای دیر پر شدن فرم‌های ارزیابی است. این نمره دولت به ما است. ما هم حتما نمره خوبی به خودمان می‌دهیم اما با توجه به محدودیت‌های مالی دولت توانستیم تا حدی ماموریت خود را با توجه به اعتبارت انجام دهیم. سعی کردیم تعهد جدید ایجاد نکنیم. بدهی‌های انباشته از گذشته را بدهیم. حتی المقدور تاکنون ظرفیت‌های خوبی درورزش داشتیم که از آن استفاده کردیم. 85 میلیارد دریافت کردیم و 250 میلیارد تومان هزینه کردیم. این نشان می دهد که از حداکثر توان استفاده کردیم.»


وی در پایان گفت: «امیدوارم مردم ما به ورزش بپردازند و از مسایل دیگر دور شوند. همچنین توفیق ورزشکاران خود را در المپیک ریودوژانیرو آرزومندم. هدف ما این است که کشور ما به عنوان یک کشور پویا و موفق در المپیک ریو بدرخشد. امیدوار هستیم تلاش‌های ورزشکاران، مدیران، مربیان و کادر زحمتکش در فدراسیون‌ها و وزارت ورزش به جز من به نتیجه دلخواه خود برسد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته