چه عواملی باعث تخلف موتورسیکلت سواران میشود؟/ نارضایتی پلیس راهور پایتخت از برخی اظهار نظرها!
گروه جامعه خبرگزاری آنا، میثم نامنی؛ باشیوع ویروس کرونا در سطح کشور، شاهد کاهش ترافیک در بسیاری از شهرها مانند تهران بودیم که رفته رفته این موضوع با بازگشایی مدارس و مراکز آموزشی در حال بازگشت است و این روزها شاهد هستیم که هر چه جلوتر میرویم بیشتر نزدیک به روزهای قبل کرونایی میشویم.
در ۳ سال اخیر باتوجه به شیوع گسترده ویروس کرونا در سطح کشور و تعطیلی مراکز آموزشی مانند دانشگاهها و مدارس، ترافیک روند کاهشی داشت و با بالا رفتن ترددها و افزایش وسایل نقلیه در سطح معابر و خیابانهای کلانشهرهایی مانند تهران، بسیاری از مشکلات و تخلفهای رانندگی مانند قبل تکرار میشوند، چراکه همانطور که گفته شد با واکسیناسیون سراسری در کشور و پایین آمدن آمار مبتلایان و جانباختگان ویروس کرونا، بسیاری از کسب و کارها همانند قبل شروع به کار کردند و داریم به دوران قبل کرونا باز میگردیم.
این روزها اگه سری به مناطق تهران به ویژه مناطق مرکزی زده باشید، متوجه این افزایش ترافیک و مشکلات آن خواهید شد و از آنجایی که روزانه بیش از ۳ میلیون موتور سیکلت سوار در شهر تهران تردد میکند، وقوع تخلفهایی مانند نظیر پارک موتور سیکلت در پیادهراه، حرکت در پیادهراه، خطوط ویژه و... از سوی آنها به وفور دیده میشود.
همین تخلفهای وسایل نقلیه نقش قابل توجهی در ایجاد ترافیک دارند، به عنوان مثال میتوان به پارک موتور سیکلتها در برخی نقاط مانند پیادهراهها اشاره داشت که این معضل در مناطق مرکزی تهران به صورت چشمگیری وجود دارد و در همین راستا سردار محمدحسین حمیدی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، در پاسخ به سوالی مبنی بر علت پارک موتورسیکلتها در پیاده راهها به خبرنگار آنا میگوید: «در حال حاضر موضوع ضعف پارکینگ موتورسیکلت در هسته مرکزی شهر به صورت کامل قابل مشاهده است و نمیتوان گفت که در هسته مرکزی شهر پارکینگهای خوبی وجود دارد و موتورسواران از این امکان استفاده نمیکنند.»
وی با بیان اینکه ضعف کمبود پارکینگ برای موتورسیکلت سواران در شهر وجود دارد و تا زمانی که جایی برای پارک این وسایل نقلیه در نقاط مرکزی شهر وجود نداشته باشد، راکبان آنها وسایل نقلیه خود را در جایی دیگر پارک و ایجاد مزاحمت میکنند، ادامه میدهد: «باید به اصل موضوع که تهیه زیرساختهای لازم برای توقف موتورسیکلت سواران است بپردازیم و بعد به سراغ پارک نامناسب آنها رویم.»
حمیدی با اشاره به برخی تخلفهای روزانه موتور سیکلت سواران میگوید: «تردد موتور سیکلت سواران در پیادهراهها، عبور از چراغ قرمز، خط ویژه، مناطق ورود ممنوع و ... روزانه در سطح شهر تهران اتفاق میافتد و سوالی مبنیبر اینکه این موضوع خوب است یا بد مطرح میشود. در این زمینه برخی میگویند این موضوع خوب است، چراکه هیچ فردی در زمینه برخورد با این وسایل نقلیه به پلیس کمک نمیکند و ما وقتی با موتور سیکلت متخلف برخورد میکنیم، مردم هنگام برخورد پلیس از راکب حمایت میکنند.
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ ادامه میدهد: «همچنین اگر این موضوع بد است، در زمانی که ما با آنها برخورد میکنیم، باید از پلیس تشکر کنند.»
حال باتوجه به این موضوع و گفتههای رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، میطلبد که دستگاههای مرتبط دیگر به کمک پلیس بیایند و زمینههای لازم در زمینه تامین زیرساختهای مورد نیاز پارک موتور سیکلت فراهم شود تا بیش از گذشته در زمینه پارک این وسایل نقلیه دچار مشکل نشویم.
انتهای پیام/۴۱۷۲/
انتهای پیام/