دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 ارديبهشت 1401 - 08:19

نقض آتش‌بس جدید سعودی‌ها/ ریاض مجوز پرواز صنعا به امان را صادر نکرد

شرکت خطوط هوایی یمن اعلام کرد، عربستان تاکنون مجوز پرواز صنعا به امان را صادر نکرده است.
کد خبر : 654493
فرودگاه صنعا



به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا از وزارت اطلاع‌رسانی یمن، شرکت خطوط هوایی یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد: تاکنون مجوز عملیاتی انجام نخستین پرواز از فرودگاه بین‌المللی صنعا به امان، پایتخت اردن را دریافت نکرده‌ایم.


قرار بود نخستین پرواز صنعا به امان امروز (یکشنبه) ساعت هشت صبح (به وقت محلی) انجام شود.


در بیانیه شرکت خطوط هوایی یمن آمده است: چند روز پیش شرکت برای مسافران این پرواز بلیط ذخیره کرد و تمامی خطوط هوایی اقدامات فنی را از نظر زمان پرواز هواپیما و فرود آن میان اردن و صنعا انجام دادند.


این شرکت افزود: به‌شدت متأسفیم که برادرانمان آماده سفر بودند، ولی ائتلاف متجاوز به ما مجوز نخستین پرواز را از فرودگاه بین‌المللی صنعا نداد. امیدواریم در آینده نزدیک همه مشکلات رفع و به خطوط هوایی یمن اجازه داده شود پروازهای خود را از صنعا از سر بگیرد.


فرودگاه بین‌المللی صنعا از سال ۲۰۱۶ به‌وسیله ائتلاف سعودی بسته و پروازها از این فرودگاه متوقف شده است. پیش تر رئیس شورای عالی سیاسی یمن در دیدار با نماینده سازمان ملل متحد با بیان اینکه هزاران بیمار منتظر بازگشایی فرودگاه صنعا هستند، خواستار اجرای کامل آتش‌بس در این کشور شده بود.


طبق توافق آتش‌بس میان ریاض و صنعا که از حدود دو هفته پیش اجرایی شده است، عربستان باید زمینه‌های ورود ۱۸ کشتی حامل سوخت به بندر الحدیده را فراهم و مجوز دو پرواز در هفته از و به فرودگاه صنعا را صادر کند.


انتهای پیام/۴۰۳۳/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته