دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

سازمان ملل متحد به نفع جولیان آسانژ رای داد

به گزارش یک شبکه خبری بریتانیا، یک هیات سازمان ملل متحد به نفع جولیان آسانژ، بنیانگذار وب سایت افشاگر ویکی‌لیکس رای داده است.
کد خبر : 65441

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا به نقل از یورونیوز، آسانژ که از حدود چهار سال قبل در سفارتخانه اکوادور در لندن پناه گرفته است اعلام کرده بود که اگر این هیات سازمان ملل تشخیص دهد که حصر او در سفارتخانه اکوادور غیرقانونی نبوده است، روز جمعه خود را تحویل پلیس بریتانیا می دهد.


جولیان آسانژ، از سوی پلیس سوئد به دلیل پرونده آزار جنسی تحت تعقیب است و دلیل پناهنده شدن به اکوادور بیم استرداد به سوئد بود. چرا که نگران بود که در این صورت ممکن است در نهایت به آمریکا تحویل داده شود.


ریکاردو پاتینو، وزیر امور خارجه اکوادور می گوید: «سازمان ملل متحد بزودی درباره این موضوع تصمیم می گیرد. من شنیده ام که سازمان ملل ابتدا سوئد و بریتانیا را از این تصمیم مطلع می کند و سپس بعد از چند روز آن را به اطلاع عموم می رساند.»


حدود سه ماه قبل پلیس بریتانیا اعلام کرد که عملیات پرهزینه نگهبانی دائمی در مقابل سفارتخانه اکوادور را متوقف می کند. این عملیات حدود ۱۶.۵ میلیون یورو هزینه داشته است.


وب سایت ویکی لیکس که جولیان آسانژ، بنیانگدارش است، هزاران سند محرمانه دولت آمریکا را که بسیاری از آنها را از ماموران اطلاعاتی سازمانهای دولتی این کشور دریافت کرده بود بر روی اینترنت منتشر کرده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته