دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 ارديبهشت 1401 - 16:23

آرایی: اندیشکده‌های بسیج اساتید باید به آسیب‌شناسی نظام آموزش عالی ورود کنند

معاون پژوهش و فناوری سازمان بسیج اساتید کشور گفت: اندیشکده آموزش عالی به‌عنوان کانونی‌ترین اتاق تفکر و سیاست پژوهی نظام آموزش عالی هست، باید وارد سازوکار آسیب‌شناسی نظام آموزش عالی در ابعاد قانون‌گذاری، سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی شود و گام‌های اثربخشی در این زمینه بردارد.
کد خبر : 654273
آرايي



به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از سازمان بسیج اساتید، وحید آرایی در افتتاحیه اندیشکده آموزش عالی مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: مطالبه و انتظار مقام معظم رهبری و نیز اسناد بالادستی کشور در حوزه علم و فناوری مبتنی بر نیل به دانشگاه تراز انقلاب اسلامی با رویکرد مسئله محوری است.


آرایی با اشاره به پیشرفت‌های چشمگیر علمی پس از انقلاب اسلامی تأکید کرد: علم و فناوری موجب اقتدار ملی و بین‌المللی کشور در عرصه‌های مختلف می‌شود که البته نباید به موفقیت‌های موجود بسنده کرد و لازم است محصولات علمی را با نگاه دانش‌بنیان به سمت فناوری سوق داد.


رئیس دانشکده مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی در ادامه با اشاره به کار ویژه اندیشکده‌ها، افزود: اندیشکده‌های نهضت استادی بسیج باید با شناسایی و احصای مسائل فوری، مهم و ضروری کشور به‌عنوان نهاد تصمیم‌ساز در ارائه راهکارهای عملیاتی نقش‌آفرینی کنند.


معاون پژوهش و فناوری سازمان بسیج اساتید کشور ضمن اشاره به مأموریت مهم سند راهبردی ده ساله بسیج مستضعفین در خصوص دستیابی به جایگاه مرجعیت فکری و علمی و تصمیم‌سازی برای نهادهای قانون‌گذار و سیاست‌گذار گفت: اندیشکده آموزش عالی در ذیل مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی که به‌عنوان کانونی‌ترین اتاق تفکر و سیاست پژوهی نظام آموزش عالی هست، باید وارد سازوکار آسیب‌شناسی نظام آموزش عالی در ابعاد قانون‌گذاری، سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی شود و گام‌های اثربخشی در این زمینه بردارد.


انتهای پیام/۴۱۶۷/



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب