دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 ارديبهشت 1401 - 12:12

مهدوی: استقلال و پرسپولیس بهانه‌ای به AFC ندهند/ فولاد به صعود نزدیک و سپاهان دور است

پیشکسوت سرخابی گفت: استقلال و پرسپولیس برای دریافت مجوز حرفه‌ای AFC زمان را از دست ندهند تا شاهد تکرار اتفاقی تلخ نباشیم.
کد خبر : 654230
شهرآورد 98

محمدرضا مهدوی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزش خبرگزاری آنا، درباره نمایش دو نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا اظهار کرد: در ابتدا باید به جای خالی تیم‌های استقلال و پرسپولیس اشاره کرد که نماد فوتبال ایران در آسیا و جهان هستند و سهل‌انگاری مدیریتی باعث شد تا میلیون‌ها هوادار این دو باشگاه در این فصل آنچنان تمایلی به پیگیری معتبرترین مسابقات باشگاهی قاره کهن نداشته باشند. تیم خوب سپاهان همانند رقابت‌های لیگ برتر، زیبا و چشم‌نواز بازی می‌کند اما در استفاده از فرصت‌ها به اندازه کافی فرصت‌طلبی در میان بازیکنان این تیم دیده نمی‌شود. این تیم در برنامه‌های تدافعی هم اسیر اشتباهات و معضلات فردی است و به راحتی امتیازات مهمی را از دست می‌دهد. سپاهان برای آنکه به مرحله حذفی صعود کند باید در دو بازی آینده برنده باشد و کار آسانی نخواهد داشت. مصاف امشب این تیم با پاختاکور حذف شده، روی کاغذ آسان‌تر از دیدار بعدی با الدحیل به نظر می‌رسد چون نماینده ازبکستان برای اعاده حیثیت هم که شده به دنبال جبران شکست بازی قبلی است.


وی ادامه داد: فولاد خوزستان در گروه مناسب‌تری قرار گرفت و البته که در لیگ قهرمانان آسیا تمامی گروه‌ها با دشواری‌های خاص خود مواجه است. جواد نکونام بر خلاف محرم نویدکیا که نتوانست تیمش را در برنامه‌های دفاعی موفق کند، با سازمان تدافعی خوبی مقابل حریفان به میدان فرستاده و تا اینجا شکستی متحمل نشده است. فولاد در حالی بامداد فردا با الغرافه دیدار می‌کند که تیم قطری تحت‌الشعاع شکست 8 بر 2 مقابل شباب الاهلی امارات است و می‌داند با شکست نماینده ایران بازگشت خوبی به جدول خواهد داشت و در هفته پایانی با شکست تیم انتهای جدولی «آهال» مجوز صعودش صادر خواهد شد. نکونام بهتر از همه به این موضوع واقف است و قطعاً شاگردانش، خود را از پیش برنده نمی‌دانند. باید انتظار بازی سختی را داشت و قطعاً نماینده ایران با تدبیر و برنامه مشخصی بازی خواهد مرد تا صاحب تمامی امتیازات بازی شود و ضمن قطعی کردن صعود خود، در هفته پایانی به دنبال حفظ صدر جدول باشد.


پیشکسوت سرخابی خاطرنشان کرد: الغرافه قطر با وجود شکست تاریخی مقابل نماینده امارات، سرمربی خود را برکنار نکرد. آندره‌آ استراماچونی که نتایج بسیار خوبی در دوران حضورش روی نیمکت استقلال به دست آورده بود با الغرافه عملکرد جالبی در لیگ قهرمانان نداشت. با این حال، در بسیاری کشورهای حوزه خلیج‌فارس این موضوع جا افتاده که باید به سرمربیان فرصت داد و با یک یا دو شکست قراردادشان را فسخ نکرد. آنها با وجود آنکه شرایط مالی بسیار خوبی دارند و ابایی از خرج کردن در میان آنها نیست اما در باشگاه‌های خود اتاق فکر تشکیل داده‌اند و پس از شکست مقابل حریفان، از زوایای مختلف علل ناکامی را مورد بررسی قرار می‌دهند. استراماچونی مربی شناخته شده‌ای است و تمامی تقصیرهای شکست 8 بر 2 برابر الاهلی بر دوش او نیست. اینکه او در استقلال موفق بود به کیفیت بازیکنان ایرانی و قطری باز می‌گردد و باید پذیرفت که بازیکنان خارجی هم در تمامی دیدارها نمی‌توانند گره مشکلات تیمشان را باز کنند.




بیشتر بخوانید:





مهدوی درباره اینکه نگرانی‌ها در مورد بازگشت دوباره استقلال و پرسپولیس به لیگ قهرمانان آسیا وجود دارد، عنوان کرد: وداع سرخابی‌ها با این فصل از لیگ قهرمانان آسیا ثابت کرد AFC برای برگزاری چنین رقابت‌هایی عزمی جدی دارد و فراموش نشود که از دیگر کشورها نیز، برخی باشگاه‌ها موفق به دریافت مجوز حرفه‌ای نشدند. این موضوع اهمیت تأمین نیازهای کنفدراسیون فوتبال آسیا را برای فصل آینده لیگ قهرمانان نشان می‌دهد. یکسری الزامات است تا به موجب آن، مجوز حرفه‌ای صادر شود. استقلال و پرسپولیس با مشکل خصوصی‌سازی مواجه بودند و اگرچه استارت آن زده شده اما باید سلسله مراتب لازم برای آنکه بهانه‌ای به دست AFC داده نشود به مرحله اجرا درآید. بیم آن می‌رود بار دیگر سرخابی‌ها برای آنکه مجوز حرفه‌ای بگیرند دچار دردسر شوند و نباید زمان از دست برود تا شاهد تکرار اتفاقی تلخ باشیم.


انتهای پیام/4048/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته