دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

هدف تغییرات آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ آرامش بیشتر داوطلبان است

معاون فنی و آماری سازمان سنجش آموزش کشور گفت: تغییرات آزمون سراسری سال ۱۴۰۱با هدف آرامش بیشتر داوطلبان، کاهش میزان اشتباه و افزایش امنیت آزمون انجام شده است.
کد خبر : 654154
احسان جمالی معاون رئیس سازمان سنجش کشور



به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی سازمان سنجش، احسان جمالی روز چهارشنبه ۳۱ فروردین در نشست هماهنگی تغییرات کنکور ۱۴۰۱ در دانشگاه خوارزمی استان البرز، گفت: امسال نسبت به سال‌های گذشته تغییراتی در برگزاری آزمون سراسری وجود دارد که این تغییرات با هدف آرامش بیشتر داوطلبان، کاهش میزان اشتباه و افزایش امنیت آزمون بوده است.




وی با اشاره به حضور نمایندگان تام‌الاختیار و حفاظت آزمون‌های استان البرز در دانشگاه خوارزمی که با هدف هماهنگی برای برگزاری آزمون‌های آموزش عالی به خصوص آزمون سراسری و کارشناسی ارشد در استان البرز صورت گرفته است، گفت: این سلسله جلسات در تمام استان‌های کشور برگزار می‌شود و بازخوردهای بسیار خوبی داشته است.


معاون فنی و آماری سازمان سنجش آموزش کشور افزود: تغییرات آزمون سراسری سال جاری در نحوه اجرا است که در سال‌های گذشته ۱ پاسخنامه و ۲ دفترچه در اختیار داوطلبان بود اما در آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ پاسخنامه سؤال‌های عمومی و تخصصی تفکیک شده است برای سؤال‌های عمومی یک دفترچه و پاسخنامه مجزا در نظر گرفته شده و برای سؤالات تخصصی نیز ۲ دفترچه و پاسخنامه پیش بینی شده و همچنین فاصله گزینه‌ها بیشتر و اسم درس‌ها در پاسخنامه‌ها ذکر شده است.


وی با بیان اینکه تأثیر سوابق تحصیلی داوطلبان حداکثر تا ۴۰ درصد به صورت مثبت خواهد بود، افزود: تأثیر مثبت به این معنی که اگر نمره سوابق آموزش و پرورش منجر به افزایش کل نمره داوطلب شود برای او اعمال می‌شود ولی درصورتی‌که منجر به کاهش نمره داوطلب شود تأثیری نخواهد داشت و ملاک نمره آزمون خواهد بود.


جمالی در خصوص وضعیت داوطلبان استان البرز در آزمون سراسری سال ۱۴۰۰، گفت: استان البرز از لحاظ وضعیت شرکت‌کنندگان در کنکور وضعیت خوب و مناسبی دارد به‌طوری که در کنکور سال ۱۴۰۰ در مجموع در تمامی گروه‌های آزمایشی از نظر میزان درصد قبولی رتبه ۴ کشوری کسب کرده و تقریباً در رشته‌های با آزمون این وضعیت طی چند سال ثابت است.


معاون فنی و آماری سازمان سنجش آموزش کشور ادامه داد: بهترین وضعیت استان البرز در گروه انسانی و هنر است که رتبه ۳ را کسب کرده و در گروه تجربی و گروه ریاضی به ترتیب رتبه ۷ و رتبه ۸ را در رشته‌های با آزمون از لحاظ درصد قبولی کسب کرده است و در مجموع رشته‌های با آزمون و صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی رتبه ۱۵ را کسب کرده است.


وی در پایان ابراز امیدواری کرد: آزمون سال ۱۴۰۱ به عنوان بزرگ‌ترین آزمون علمی کشور با همکاری تمام مراکز آموزشی همکار سازمان با صحت و دقت کامل برگزار شود و نتایج آزمون مانند سنوات گذشته در شهریور ماه اعلام شده و دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی از مهر ماه کلاس‌های آموزشی خود را آغاز کنند.


انتهای پیام/۴۰۴۰/





انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته