دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 فروردين 1401 - 16:03
حجت‌الاسلام عارضی:

تربیت دانشجوی اجتماعی از اهداف دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان است

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان، یکی از اصلی‌ترین رسالت‌های دانشگاه موفق و مسئله‌محور را تربیت دانشجوی اجتماعی و آشنا با معضلات و مشکلات اجتماعی دانست.
کد خبر : 654043
حجت‌الاسلام حسن عارضی در نشست با کانون‌های دانشجویی



به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از اصفهان، حجت‌الاسلام حسن عارضی در نشست با کانون‌های دانشجویی دانشگاه آزاد واحد اصفهان اظهار کرد: یکی از شایع‌ترین و بارزترین معضلات فرهنگی حال حاضر کشور، اجتماعی نبودن جوانان و نوجوانان و آشنانبودن آنان با مشکلات پیش رو به علت عدم محول کردن مسئولیت از جانب خانواده و مسئولیت‌پذیر نبودن و بی‌توجهی این قشر به تجربه کردن مشکلات خارج از محیط خانه است.(بیشتر بخوانید)


وی با ابراز خرسندی از حضوری‌شدن دانشگاه‌ها و دیدار دوباره دانشجویان بیان کرد: سبک مدیریتی و اولویت فعالیت در این واحد دانشگاهی، فضایی مبتنی‌بر دانشجو و کار دانشجویی است و تربیت دانشجوی متخصص آشنا با مشکلات و معضلات اجتماعی، ایده‌آل مسئولان دانشگاه است.


مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد استان اصفهان تمرین کار جمعی و مسئولیت‌پذیری توسط دانشجویان را خواستار شد و عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های مقام معظم رهبری که همه‌ساله و به‌طور مستمر انجام می‌پذیرد، دیدار با نمایندگان دانشجویان و نخبگان دانشگاه‌هاست که در خلال این دیدار، جنگیدن برای نیل به هدف و مطالبه‌گری توسط دانشجویان را گوشزد کرده است و این مهم مگر با حضور در متن جامعه و مشکلات و تمرین اجتماعی شدن محقق نخواهد شد.


تربیت دانشجوی اجتماعی از اهداف دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان است


عارضی با تأکید بر نقش اجتماعی و فرهنگی دو شهید بزرگوار، امام موسی صدر و شهید بهشتی تأکید کرد: همواره سبک مدیریتی و کاری شهید آیت‌الله بهشتی و امام موسی صدر الگوی من بوده و نگاه ویژه این دو به کار تشکیلاتی، ساختارسازی و ارزش‌دادن به کار جمعی و گروهی، بسیار قابل توجه بوده و ازجمله اموری است که تأثیر مثبت خود را در آینده نشان خواهد داد.


معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اصفهان هم توضیخح داد: شما مسئولان و اعضای کانون‌ها و تشکل‌های دانشجویی از این لحاظ که علاوه‌بر تحصیل علم، دغدغه انجام فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی، هنری و ... در محیط دانشگاه را دارید، گل سرسبد دانشجویان هستید و حضور شما در کنار مسئولان دانشگاه، موجب خوشحالی و دلگرمی‌ است.


حجت‌الاسلام محمدعلی قیصریان با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه «دانشجو مؤذن جامعه است و خواب و غفلت وی موجب غفلت سایران خواهد شد» بیان کرد: دانشجوی آگاه به مسائل و مباحث اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و... ، همواره مورد تأکید و خواسته رهبر انقلاب بوده و بر همین اساس در دانشگاه آزاد استان اصفهان سعی شده که محیط رشد فرهنگی و اجتماعی دانشجویان فراهم شده و نهایت همکاری با دانشجویان فعال در این عرصه انجام گیرد.


وی خواهان مطالعه کامل اساسنامه‌ کانون‌ها و تشکل‌ها توسط اعضا شد و فعالیت در حیطه اساسنامه و در مسیر انجام رسالت اصلی کانون و پرهیز از حاشیه‌ها را یادآوری کرد.


در این برنامه، مسئولان و نمایندگان کانون‌ها و تشکل‌های دانشجویی میزبان قدوم خادمان حرم امام هشتم(ع) بودند که با حمل پرچم آستان مقدس رضوی موجب عطرآگین شدن فضای دانشگاه شدند.


انتهای پیام/۴۱۰۳/۴۰۶۲/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته