دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 بهمن 1394 - 13:39

وزیر بهداشت: دانشگاه‌های علوم پزشکی تصدی‌گری را به بخش خصوصی واگذار کنند

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، عنوان کرد: اگر دانشگاه‌ها بخواهند از فرصت‌های ایجاد شده استفاده کنند و از مشکلات روزمره نجات پیدا کنند، راه‌حل این است که تصدی‌گری را به بخش خصوصی واگذار کنند.
کد خبر : 65401

به گزارش گروه اجتماعی آنا، دکتر سید حسن هاشمی در هفدهمین جشنواره ابن‌سینا با توجه به سفر اخیر خود و رئیس جمهوری به ایتالیا و فرانسه؛ تأکید کرد: مهم‌ترین محور گفت‌و‌گوها ارتقای روابط مراکز علمی و پژوهش بوده است، در واقع هدف‌گذاری آنها روی نخبه‌هاست زیرا اگر مسیر حرکتمان را تغییر ندهیم، این افراد را از دست می‌دهیم.


وزیر بهداشت افزود: اگر دانشگاه‌ها بخواهند از فرصت‌های ایجاد شده استفاده کنند و از مشکلات روزمره نجات پیدا کنند، راه‌حل این است که تصدی‌گری را به بخش خصوصی واگذار کنند. بیشترین مشکل برای تحقق این امر، متقاعد کردن همکاران داخل وزارتخانه و مراکز سیاست‌گذاری است. امیدواریم دانشگاه علوم پزشکی تهران در این مورد پیش‌قدم شود و نمونه‌ای برای سایر مراکز باشد.


وی با توجه به اینکه تراز دانشگاه علوم پزشکی تهران «بین‌المللی» است؛ تأکید کرد: ضرورتی ندارد که ساختار این دانشگاه همانند دیگر دانشگاه‌های علوم پزشکی باشد لازمه پیشرفت بیشتر دانشگاه تهران تغییر در ساختار آن است که البته این آرزوی من است.


هاشمی با توجه به وجود مدیران اصلح گذشته و حال دانشگاه علوم پزشکی تهران، گفت: این‌ مدیران جزو امیدهای حوزه سلامت محسوب می‌شوند. البته استادان نیز با اشاعه تعهد رفتار حرفه‌ای توانسته‌اند جایگاه این دانشگاه را ارتقا دهند.


وی افزود: در ابتدای شروع به کار در وزارت بهداشت، به دلیل مشکلاتی از جمله بدهی 8 هزار میلیارد تومانی و بحران دارویی که با آن مواجه بودیم، موضوع تغییر ساختار در اولویت نبود بنابراین بحث تغییر ساختار را در آخرین سال فعالیت پی‌گیری خواهیم کرد.


وزیر بهداشت با توجه به اینکه کارنامه دولت از نظر مردم قابل قبول است، تصریح کرد: به نظر می‌رسد اگر قرار باشد وزارت بهداشت و دانشگاه‌ها با یکدیگر تعامل بیشتری داشته باشند، باید ساختارشان تغییر پیدا کند.


دکتر هاشمی، تصریح کرد: باید در دانشگاه‌ها محور را آموزش و پژوهش قرار دهیم و بهداشت و درمان را در قالب سازمان دیگر در نظر بگیریم، همچنین برای ساخت و سازها هم یک بخش کاملا مجزا تعریف کنیم، بدین ترتیب کار دانشگاه با سرعت بیشتری دنبال می‌شود.


وزیر بهداشت، یادآور شد: رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در جایگاهی است که اگر محور را خدمات آموزشی پژوهشی قرار دهد، می‌تواند سایر دانشگاه‌ها را نیز متحول کند و باید از فرصت‌های ایجاد شده استفاده بهینه کنیم.


تحول و ارتقای آموزش و پژوهش در یک راستا


وی با ابراز امیدواری برای داشتن رویکرد آموزشی در مراکز جدیدی که احداث می‌شود، تصریح کرد: بهترین پزشکان،‌پرستاران و مدیران باید در مراکز دانشگاهی باشند، زیرا در همه دنیا همین‌طور است، اگر آموزش پیشرفت کند حتما پژوهش‌ هم پیشرفت خواهد کرد و به جایگاه فرا منطقه‌ای باز دست خواهیم یافت.


وزیر بهداشت یادآور شد: امروز پس از 12 سال فرصت جدیدی در اختیار ما قرار گرفته است که باید با استفاده از آن به نحوه دیگری از مدیریت برسیم به نحوی که حرکت دانشگاه‌ها در مرز دانش و رقابت آنها برای پیشرفت و ترقی میسر باشد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته