دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 فروردين 1401 - 17:06

وزیر برق عراق: پول گاز ایران در بانک عراقی محفوظ است

وزیر برق عراق می گوید تمام پولی که قرار است به طرف ایرانی بابت واردات گاز پرداخت شود در بانک « TBI » ( بانک تجارت عراق ) نگهداری و ذخیره شده است.
کد خبر : 653807
4444



به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا، «عادل کریم»، وزیر برق عراق می گوید تمام پولی که قرار است به طرف ایرانی بابت واردات گاز پرداخت شود در بانک « TBI » ( بانک تجارت عراق ) نگهداری و ذخیره شده است.


عادل کریم در گفت و گویی که امروز خبرگزاری ناس عراق منتشر کرد، اظهار کرد: این کشور در سال ۲۰۲۰ هیچ پولی به طرف ایرانی که حدود یک میلیارد و ۷۵۰ هزار دلار است، پرداخت نکرده است و تمام پولی که قرار است به طرف ایرانی پرداخت شود در بانک «TBI» ذخیره شده است.


وی گفت: اگر گاز ایران در حد کافی باشد و با تهران برای تامین مقادیر مورد نیاز عراق توافق شود، [ وضعیت تامین برق در عراق ] در تابستان امسال بهتر از تابستان گذشته خواهد بود.


وی بیان کرد: در دیداری که با طرف ایرانی داشتیم، طرف ایرانی گفت که همکاری با کشورهای دیگر بسیار راحت‌تر از عراقی‌ها است. ایرانی‌ها ادعا می‌کنند به ترکیه، عمان و سایر کشورها صادرات گاز دارند.


وزیر برق عراق با اشاره به اینکه طی دو سال گذشته بیش از ۱۰۰ قرارداد منعقد شده و پول آن از طریق بانک TBI پرداخت شده است، افزود: ما تلاش می‌کنیم که تا حد امکان واردات مواد ضروری زندگی را از طریق بانک «TBI» تسهیل کنیم.


انتهای پیام/4129/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته