دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 فروردين 1401 - 17:29

آخرین پژوهش‌های قرآنی دانشگاه‌ها معرفی شد

دستگاه‌ها و دانشگاه‌های عضو شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه‌ها در بخش دانشگاهی بیست‌ونهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، به ارائه آخرین دستاوردها و پژوهش‌های خود در عرصه قرآن و عترت (ع) می‌پردازند.
کد خبر : 653790
قرآن کریم



به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، بخش دانشگاهی بیست‌ونهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار «قرآن، کتاب امید و آرامش» به میزبانی معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و با حضور رشید جعفرپور، قائم مقام این معاونت و جمعی از مدیران فرهنگی دانشگاه‌ها فعالیت خود را آغاز کرد.


در این دوره از نمایشگاه که تا ۹ اردیبهشت ماه با شعار «قرآن، کتاب امید و آرامش» در شبستان اصلی مصلی بزرگ امام خمینی (ره) ادامه خواهد داشت، دستگاه‌ها و دانشگاه‌های عضو شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه‌ها در بخش دانشگاهی به ارائه آخرین دستاوردها و پژوهش‌های خود در عرصه قرآن و عترت (ع) خواهند پرداخت.


در این بخش، «طرح ملی حفظ قرآن کریم» به ابتکار نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها آغاز به‌کار خواهد کرد و از درگاه ثبت‌نام رونمایی خواهد شد. همچنین ارائه آخرین پژوهش‌ها و مطالعات در حوزه قرآن کریم و گزارش فعالیت‌های انجام شده در موضوعات دینی و مذهبی توسط دانشگاه فرهنگیان، پیام‌نور، علامه طباطبایی، قرآن و حدیث و سازمان قرآنی دانشگاهیان جهاد دانشگاهی انجام خواهد شد.


برخی خدمات طب ایرانی و اسلامی، ایستگاه جوانی و جمعیت، غرفه مخصوص واکسیناسیون از جمله خدمات پزشکی است که توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی ارائه می شود. برپایی کارگاه‌های هنرهای تجسمی توسط دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای از دیگر برنامه‌های این بخش خواهد بود. با تصویب شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه‌ها، میزبانی این دوره از بخش دانشگاهی نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم به عهده معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.


گفتنی است، ساعت بازدید از نمایشگاه همه روزه از ساعت ۱۷ تا ۲۴ است. ‌


انتهای پیام/۱۰۴/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته