دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 فروردين 1401 - 01:03

اتحادیه اروپا خواستار خروج فوری روسیه از اوکراین شد

دفتر سخنگوی اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای ادامه حملات در اوکراین را محکوم کرد و خواستار خروج فوری و بدون قید و شرط روسیه از این کشور شد.
کد خبر : 653576
اتحادیه اروپا



به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا، دفتر سخنگوی اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای ادامه حملات در اوکراین را محکوم کرد و خواستار خروج فوری و بدون قید و شرط روسیه از این کشور شد.


در این بیانیه که یک نسخه آن در تارنمای اتحادیه اروپا منتشر شد آمده است: اوکراین تحت شدیدترین حملات موشکی فدراسیون روسیه از هفته‌ها گذشته قرار گرفته است. اتحادیه اروپا ادامه گلوله‌باران بی‌رویه و غیرقانونی غیرنظامیان و زیرساخت‌های اوکراین توسط نیروهای مسلح روسیه را محکوم می‌کند.


این بیانیه می‌افزاید که شهرهای بزرگ، از جمله خارکف، همچنان به‌طور بی‌رویه موردحمله قرار می‌گیرند و باعث تخریب زندگی غیرنظامیان و زیرساخت‌ها شده است. حملات به لویو و دیگر شهرهای غرب اوکراین نشان می‌دهد که هیچ بخشی از کشور از حمله بی‌معنای کرملین در امان نیست.


در ادامه بیانیه یادشده آمده است: اتحادیه اروپا فعالانه از کار دیوان کیفری بین‌المللی و اقداماتی برای اطمینان از پاسخگویی در مورد نقض حقوق بشر و حقوق بشردوستانه بین‌المللی حمایت می‌کند. زیرا هیچ مصونیتی برای جنایات جنگی وجود ندارد.


اتحادیه اروپا در این بیانیه از روسیه خواست تا فوراً و بدون قید و شرط خصومت‌ها را متوقف کند و تمام نیروها و تجهیزات نظامی خود را از اوکراین خارج کند.


انتهای پیام/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته