دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 بهمن 1394 - 11:18

اوباما در نخستین سخنرانی‌اش در یک مسجد آمریکایی: شعارهای ضداسلامی در آمریکا جایگاهی ندارند

رئیس‌جمهوری آمریکا در بازدید از مسجد بالتیمور علاوه بر محکوم کردن لفاظی‌های سیاسی علیه مسلملنان آمریکا، تاکید کرد که چنین رفتارهایی در این کشور جایی ندارند.
کد خبر : 65351

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌ نقل از ایرنا، باراک اوباما رئیس‌جمهوری آمریکا گفت:‌ «اگر درباره آزادی دین جدی هستیم باید درک کنیم که حمله به یک دین، حمله به همه ادیان است و شعارهای ضداسلامی در کشور ما جایی ندارند.»


وی در انجمن اسلامی مسجد بالتیمور در ایالت مریلند در نزدیکی واشنگتن مسلمانان آمریکا را بعضی از محترم‌ترین و میهن پرست‌ترین آمریکایی‌ها توصیف و تاکید کرد: «نخستین چیزی که می‌خواهم بگویم و مسلمانان آمریکا آن را به اندازه کافی نمی‌شنوند، این است که من از شما سپاسگزارم. سپاسگزارم که به جامعه خود خدمت می‌کنید، سپاسگزارم که به همسایگان خود کمک می‌کنید، سپاسگزارم که کمک می‌کنید به عنوان خانواده آمریکایی متحد و قوی بمانیم.»


اوباما افزود: «می‌دانم که جامعه مسلمانان آمریکا به‌خاطر اعمال تعداد انگشت شماری از افراد، مقصر شناخته و هدف گرفته می‌شود. بیشتر آمریکایی‌ها خبر ندارند که یک فرد مسلمان را می‌شناسند. بیشتر آن‌ها پس از حملات تروریستی فقط در اخبار درباره مسلمان‌ها و اسلام شنیده‌اند، یا تصویری تحریف شده از آن در تلویزیون یا در یک فیلم دیده‌اند.»


وی ادامه داد: «شما متعلق به اینجا هستید و بخشی از آمریکا محسوب می‌شوید. شما مسلمان یا آمریکایی نیستید بلکه شما مسلمان و آمریکایی محسوب می‌شوید. شما نیز همانند تمامی آمریکایی‌ها نگران تهدید تروریستی هستید اما قبل از آن به عنوان مسلمان آمریکا نگران این موضوع هستید که جامعه شما هدف یا مقصر اقدامات خشونت‌آمیز قرار می‌گیرد.»


رئیس‌جمهوری آمریکا با بیان اینکه ما شاهد آزار و اذیت کودکان و به آتش کشیده شدن مساجد بوده‌ایم، گفت: «ما چنین انسان‌هایی نیستیم. ما یک خانواده آمریکایی هستیم.»


اوباما سال پایانی ریاست‌جمهوری خود را می‌گذراند. هفته پیش وی نخستین رئیس‌جمهوری آمریکا خوانده شد که در سفارت اسرائیل در واشنگتن سخنرانی کرد و در آنجا علیه احساسات یهودستیزانه هشدار داد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته