دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 بهمن 1394 - 17:37
در افتتاحیه شانزدهمین اجلاس سراسری روسای باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران: تجاری‌سازی ایده‌ها را باید با هدف تولید و کارآفرینی دنبال کرد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران با بیان اینکه این اجلاس در راستای ادامه تبادل نظر و تشریک مساعی درباره روند بهبود مستمر کیفیت فعالیت‌های باشگاه پژوهشگران و نخبگان جوان است، گفت: اکنون تولید علم در دانشگاه و تجاری‌سازی ایده از اهمیت خاصی برخوردار است.
کد خبر : 65345

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر کیومرث نیازآذری در افتتاحیه شانزدهمین اجلاس سراسری روسای باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان اظهار کرد: انقلاب ما حاصل نظریه و تفکر دوراندیشانه و عمیق حضرت امام(ره) بوده است که امروز این تفکر به عنوان یک تئوری بزرگ و عامل بیداری ملتها در دنیا مطرح است.


وی با بیان اینکه انقلاب شکوهمند اسلامی ایران یک دگرگونی را ایجاد کرد، افزود: آنچه امروز موجب بیداری جهان و جهان اسلام شده است از آزادی‌خواهی، عدالت‌طلبی و استکبارستیزی انقلاب اسلامی ایران الگو می‌گیرد.


نیازآذری با بیان اینکه رویکرد حمایت از نخبگان و پژوهشگران باید تقویت شود،گفت: صاحبان فکر و ایده باید مورد حمایت جدی قرار بگیرند تا علاوه برحفظ آنان در داخل کشور، تجاری‌سازی ایده‌های آنها را با هدف تولید و کارآفرینی دنبال کنیم.


وی با بیان اینکه در مجموعه دانشگاه فرصت بسیار خوبی برای فعالیت‌های علمی و پژوهشی و تجاری‌سازی وجود دارد، گفت: دانشگاه آزاد به طور جدی به دنبال درآمدهای غیرشهریه‌ای است و ریاست دانشگاه دکتر میرزاده نیز از بدو فعالیت خود پیگیر این موضوع را هستند که این یک موقعیت بسیار خوب برای مخترعان و صاحبان ایده است.


نیازآذری با اشاره به اقدامات ثمربخش و ارزشمند باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان ادامه داد: این باشگاه فرصت و شرایط بسیار خوبی را برای حمایت از ایده‌ها و طرح‌های مخترعان و تولید آن به‌وجود آورده است که موفقیت‌های اعضای این باشگاه در عرصه‌های مختلف ملی و بین‌المللی گواه این ادعاست.


وی با بیان اینکه دکتر زارع از مدیران پرتلاش و موفق در دانشگاه هستند، افزود: پیشرفت و توسعه باشگاه از تلاش‌ها و پیگیری‌های دکتر زارع است و ایشان همواره در طول خدمت خود در دانشگاه منشأ خدمات اثربخش در مسئولیت‌های مختلف بوده‌اند.


آیت‌الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در استان مازندران، هم با بیان اینکه امام راحل خودباوری ملت را تقویت کرده است، گفت: اکنون ملت و مسئولان به نخبگان، بیشتر از هر زمان دیگری نیاز دارند.


نماینده ولی فقیه در استان مازندران با تبریک ایام‌الله دهه فجر و یادآوری رشادت‌های مردم ایران در سال‌های انقلاب افزود: مردم برای به‌دست آوردن آزادی و تشکیل حکومت اسلامی در سایه هدایت و رهبری حضرت امام(ره) جان خود را هدیه کردند و زیر بار زور و تزویر نرفتند.


وی تاکید کرد: امنیتی که امروز در کشورمان داریم مثال‌زدنی است و در این دوره زمانی انتظار ملت از شما نخبگان و پژوهشگران دانشگاهی، تولید علم و تجاری‌سازی آن است و البته، همه مسئولان، به‌خصوص در دانشگاه آزاد اسلامی، نیز از این موضوع حمایت می کنند.


در این اجلاس سه روزه روسای باشگاه پژوهشگران و نخبگان جوان واحدهای دانشگاه آزاد در مورد چگونگی جذب و حمایت از نخبگان، حمایت و هدایت ایده‌های نوآورانه و تجاری‌سازی آن به تبادل نظر می‌پردازند.


در این مراسم دکتر زارع، رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی، و دکتر ربیع فلاح جلودار، استاندار مازندران، نیز حضور داشتند و در پایان از روسای برتر باشگاه با اهدا لوح و جایزه قدردانی شد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته