دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 فروردين 1401 - 13:05
دهقانی فیروزآبادی:

دانشگاه‌ آزاد اسلامی به دانشجویان کارآفرینی آموزش می‌دهد/ خبرگزاری آنا به خبرگزاری علم و فناوری تبدیل می‌شود

معاون تحقیقات فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه‌ آزاد اسلامی به دانشجویان کارآفرینی آموزش می‌دهد.
کد خبر : 653448
دهقانی‌فیروزآبادی

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی در نشست روابط‌عمومی‌های کل کشور دانشگاه آزاد اسلامی به مناسبت برگزاری رویداد گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: همزمان با چهلمین سالگرد تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی رویداد گام دوم دانشگاه در روزهای ۷ تا ۱۱ خردادماه برگزار خواهد شد.


وی با بیان اینکه اوضاع آموزش در کشور مناسب نیست، افزود: حدود ۵۲ درصد از داوطلبان کنکور سال گذشته انتخاب رشته نکردند، این رویکرد نشان می‌دهد که مردم معتقدند دانشگاه دیگر کارکرد لازم را ندارد، مردم حتی کارکرد اجتماعی دانشگاه‌ها را نامناسب می‌دانند.


معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: ورودی دانشگاه‌ها کم شده است، بسیاری از رشته‌های خوب دانشگاه‌ها خالی مانده است، رشته‌های علوم پایه و مهندسی نیز خالی مانده‌اند. در این شرایط لازم است که کارکرد دانشگاه‌ها تغییر کند، دانشگاه آزاد اسلامی با شناخته شرایط موجود در صدد تغییر و تحول بر آمده است از این پس به دانشجویان کارآفرینی را به یاد خواهیم داد چرا که اینگونه دانشگاه ماندگار خواهد شد.


دهقانی فیروزآبادی در ادامه با اشاره به تاسیس معاونت فناوری در وزارت علوم گفت: دانشگاه آزاد اسلامی از مدت‌ها پیش این ساختار را ایجاد کرده و برنامه های لازم را برای حوزه فناوری و نوآوری در نظر گرفته است.


تحقیقات فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه اگر در دانشگاه نسل دوم بمانیم میمیریم، ادامه داد: آگاه هستیم ضعف هایی وجود دارد که باید به سرعت مرتفع شود تا وارد نسل چهارم دانشگاهی شویم.


وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در حوزه تولید دانش بنیان و جهاد تبیین گفت: روابط عمومی و رسانه های دانشگاه آزاد اسلامی باید این تاکیدات را جدی بگیرند و برای آنها برنامه ریزی دقیق داشته باشند.


دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه دشمن تلاش می کند فضای یاس و ناامیدی را در جامعه ترویج دهد و آن را در میان افکارعمومی تزریق کند خاطرنشان کرد: جهاد تبیین در روابط عمومی و رسانه‌ها یعنی اقدام در خط مقدم جریان تحول دانشگاه به سوی دانشگاه کارآفرین. در1401 باید قدرت و تاثیرگذاری رسانه را به مسئولین دانشگاه نشان دهیم. شاهد هستید که رسانه‌ها در دنیای غرب چطور کار نشده را طوری تبلیغ می کنند که انگار حرکتی بزرگ شکل گرفته و کار عظیم را طوری جلوه می دهند که گویی هیچ اتفاقی نیفتاده است.


وی از تبدیل خبرگزاری آنا به خبرگزاری علم  و فناوری خبر داد و گفت: روابط عمومی‌های واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی باید ارتباط مستقیم با خبرگزاری آنا داشته باشند و تعامل خود را به بهترین شکل با این خبرگزاری برقرار کنند تا بستر برای پیشبرد اهداف مدنظر در حوزه اشتغالزایی ناظر به فناوری و نوآوری فراهم گردد. خبرگزاری آنا برای اولین بار به خبرگزاری پیشرو در حوزه اطلاع رسانی، فرهنگ سازی و جریان سازی در حوزه علم و فناوری کشور تبدیل خواهد شد.


وی با تاکید براینکه پایگاه اطلاع رسانی ما زین پس علاوه بر مدیریت رسانه در معاونت فناوری و نوآوری در قالب ستاد، خبرگزاری آنا در قالب صف خواهد بود خاطرنشان کرد: روابط عمومی واحدهای مختلف دانشگاه آزاد باید شیوه های نوین را در تولید محتوا در دستور کار قرار دهند و صرفا به چاپ خبرنامه و بنر نباید اکتفا کنند. باید اقدام و تبیین در فضای مجازی، رسانه های استانی و صداوسیما را در دستور کار قرار داد.


دهقانی فیروزآبادی در ادامه این جلسه با اشاره به اهمیت کار در اسلام گفت: ما احادیث فراوانی در حوزه کسب و کار داریم و امیرالمومنین اسوه و الگوی کارآفرینی است و در سیره اهل بیت عصمت و طهارت جایگاه کار را می بینیم که بسیار رفیع است، لذا باید از این مهم درس های لازم را گرفت.


وی از برگزاری تورهای دانشگاه گردی پس از ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: برخی واحدهای دانشگاهی این کار را صورت داده‌اند و لازم است پس از ماه مبارک رمضان بازدید مردمی از واحدهای دانشگاه آزاد در قالب تورهای گردشگری صورت گیرد. باید با برگزاری مسابقات و جنگ های شبانه مردم را به دانشگاه آورد تا مردم را با فضا و ساختار و تجهیزات منحصربه‌فرد دانشگاه آشنا کرد تا پس از آشنایی خانواده‌ها با حقایق و ظرفیت‌های دانشگاه آزاد نسبت به ثبت نام فرزندان شان رغبت کنند. قطعا تور گردشگری پیش از آغاز سال تحصیلی آتی یکی از برنامه های جدی دانشگاه است. اینکه مردم و خانواده‌ها دانشگاه را ببینند و از ظرفیت‌های دانشگاه آگاه شوند زمینه تبلیغ ما در جذب دانشجو خواهد بود و به فضل الهی زمینه رشد 15 درصدی دانشجو را در سال تحصیلی آتی فراهم می شود.


در این جلسه وحید ضرغامی قائم مقام معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد بر اطلاع رسانی گسترده‌تر خبر رویداد ملی گام دوم در سایت واحدهای مختلف دانشگاه آزاد تاکید کرد و از لزوم تنوع در تولید محتوای رسانه ای سخن گفت.  


علی قجری مشاور رسانه ای معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد نیز در این جلسه بر لزوم شکل گیری ارتباط میان روابط عمومی واحدهای مختلف دانشگاه آزاد و خبرگزاری آنا تاکید کرد و گفت: روابط عمومی‌ها می‌بایست در کوتاه‌ترین زمان ممکن رابط خبری خود را به این خبرگزاری معرفی کنند.


قجری تاکید کرد: لازم است از تمام ظرفیت های ارائه شده در رویداد حداقل یک محتوا تولید شود و امید می رود با مشارکت حداکثری و هم افزایی میان روابط عمومی واحدها و خبرگزاری آنا بستر برای تبیین دقیق تر این رویداد مهیا گردد.


همچنین عبدالله محمدی مدیرکل شبکه پژوهشی و آزمایشگاهی در این جلسه بر توان اثرگذاری برخی از نیروهای روابط عمومی در سطح ملی تاکید کرد و گفت: با توجه به تشکیل کمیته روابط عمومی رویداد ملی گام دوم دانشگاه، این افراد می توانند با این کمیته همکاری داشته باشند. وی همچنین روابط عمومی‌ها را آغازکننده شکل‌گیری ارتباط دانشگاه با صنعت دانست.


در این جلسه قباد بهزادی پور مدیرکل سراهای نوآوری، امیر جعفری مدیر رسانه، میثم آخوندی مسئول مدیریت ارتباطات و حامد حاجی پور مدیر توسعه ارتباطات صندوق نوآوری و شکوفایی دانشگاه آزاد اسلامی نیز حضور داشتند.


انتهای پیام/۴۰۴۰/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته