دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 فروردين 1401 - 12:00
کارشناس امور سیاسی سوریه در گفت‌وگو با آنا:

جوانان سوری خنثی‌سازی تحریم‌ها را از نیاکان خود آموخته‌اند/ نقش ملموس بشار اسد در دفاع از استقلال سوریه

یک کارشناس امور سیاسی سوریه گفت: هر قدر فشار تحریم‌ها و تهدیدها بیشتر باشد، بر عزم و اراده جوانان سوری برای فداکاری‌های بزرگ‌تر می‌افزاید و به‌خوبی از نیاکان خود شیوه مبارزه با دشمن و خنثی‌سازی تحریم‌ها را فراگرفته‌اند.
کد خبر : 653340
صفا قدور

گروه جهان خبرگزاری آنا - مجتبی اسماعیلی، مردم سوریه ۱۷ آوریل ۱۹۴۶ میلادی را سرآغاز راه مبارزه و داستان قهرمان‌پروری‌های مادران سوری‌ است که با شیر خود در فرزندانشان غرور، عزت، کرامت و مردانگی را نهادینه کردند؛ این روزی است که پدران و اجداد قهرمانان امروز آن سرزمین توانستند آخرین سرباز فرانسوی را خاک خود بیرون کنند و پایان اشغالگری را جشن بگیرند. ۷۶ سال از روزی که آخرین سرباز اشغالگر خاک سوریه را ترک کرد، می‌گذرد و مردم سوریه این روزها به‌دلیل تحریم‌ اقتصادی در تنگنا قرار دارند و معیشت آن‌ها با چالش مواجه شده است.


طبق گزارش‌های سازمان ملل متحد، مردم سوریه با اعمال تحریم‌ها فقر شدید را تجربه می‌کنند و دشمن به‌دنبال این است که مقاومت مردمی را بشکند و آن‌ها را به زانو درآورد تا مجبور به تن دادن به دیکته‌هایشان شوند؛ یکی از این دیکته‌ها ساقط کردن نظام سوریه است. غربی‌ها البته فراموش کرده‌اند نسل جوان سوریه شیرمردانی هستند که از دامن همان مادران و سر سفره پدرانی رشد کرده‌اند که خوی مبارزه با اشغالگری، تحریم و تهدید را در خون دارند. ملت سرفراز سوریه و جوانان سوری از نیاکان خود نیک یاد گرفته‌اند که هر ساله روز ملی کشورشان را به بهترین وجهی پاس دارند و در آن بر تداوم راه دفاع از میهن، استقلال و وحدت سرزمینی تأکید کنند و با شهدای خود عهد وفاداری ببندند.


عزم راسخ جوانان سوری برای اخراج تروریست‌ها


صفا قدور، کارشناس امور سیاسی سوریه در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه غرب آسیای گروه جهان خبرگزاری آنا گفت: روز ملی سوریه روزی است که در آن مردم بر لزوم حفظ استقلال، مبارزه با تروریسم و حامیان آن تأکید می‌کنند و خواستار حفظ وحدت با هدف خنثی‌کردن نقشه‌های ددمنشانه محور عبری-عربی-غربی هستند که با همه ابزارها و امکاناتشان برای تضعیف اراده و وحدت ملی سوریه به میدان آمده‌اند. جوانان با اراده سوری به جهانیان ثابت کردند مانند پدران و اجدادشان عزم راسخی بر اخراج عناصر گروه‌های تروریستی و بازگرداندن امنیت و ثبات به میهن خود دارند و این موضوع رکن اساسی مقاومت آن‌ها را تشکیل می‌دهد؛ هر چقدر فشار تحریم‌ها و تهدیدها بیشتر باشد، بر عزم و اراده جوانان برای فداکاری‌های بزرگ‌تر در راه میهن می‌افزاید و به‌خوبی از نیاکان خود شیوه مبارزه با دشمن و خنثی‌سازی تحریم‌ها را فراگرفته‌اند.


جوانان سوری خنثی‌سازی تحریم‌ها را از نیاکان خود آموخته‌اند/ نقش ملموس بشار اسد در دفاع از استقلال سوریه
صفا قدور، کارشناس امور سیاسی سوریه


وی افزود: تاریخ سوریه سرشار از حماسه‌های قهرمانان و شهدایی است که سوری‌ها رنگ سرخ زندگی آن‌ها را با خون خود آمیخته‌اند و باور به شهادت عنصر اصلی ساختار روانی و عاطفی مردم کشورم را تشکیل می‌دهد. استقلالی که با مقاومت ملی در هفدهم آوریل ۱۹۴۶ به دست آمد، ستون محکم و مستحکم برای قهرمانان امروز این دیار است که با مبارزات ملی نه‌تنها در سوریه، بلکه در سراسر جهان عرب به‌دنبال رهایی از سلطه وحشیانه استعمار باشند. همچنین نقطه آغازی بر مبارزه برای رهایی از هرگونه وابستگی، بی‌عدالتی و سودجویی است.




بیشتر بخوانید:


پایگاه‌های آمریکا در شرق سوریه هدف حمله راکتی قرار گرفت


سوریه حمله‌های هوایی رژیم صهیونیستی را دفع کرد




عضو هیئت علمی دانشکده روابط بین‌الملل و دیپلماسی دانشگاه شام الخاصه سوریه عنوان کرد: برگزاری جشن روز ملی سوریه در وضعیتی خاص که در آن به‌سر می‌بریم، نشان‌دهنده عزم جزم مردم برای ادامه مبارزه و آمادگی همیشگی آن‌ها برای فداکاری بیشتر در زمینه مقابله با توطئه‌های محور عبری-غربی است که وحدت ملی سوریه را نشانه رفته‌اند و مردم نیز از این توطئه آگاهند. روز خروج یا عید الجلاء نماد مقاومت ملی سوریه است و مردم را به یاد قهرمانی می‌اندازد که از جان خود برای دفاع از وطن، مقدسات و غرور ملی گذشتند؛ تا نه‌تنها خود بلکه فرزندانشان بیاموزند برای به‌دست آوردن استقلال و پیروزی بر گروه‌های تروریستی و حامیانشان باید تا سر حد جان جنگید، خون داد و مبارزه کرد تا آزادی کل خاک سوریه از لوث مزدوران جنایتکار محقق شود؛ همین آموزه‌ها بود که باعث شد استواری ارتش عربی سوریه جهان را مبهوت خود کند.



ارتش دلاور سوریه نبرد عزت و کرامت در داخل خاک کشور در حراست از ارزش‌ها و باورهای ملی به راه انداخته است



صفا قدور گفت: سوریه هر چقدر با فشارها و تحریم‌های ظالمانه مواجه شود، تسلیم دیکته‌های دشمن نخواهد شد. در سالروز خروج، نقش ممتاز و ملی نیروهای مسلح دلاور سوریه به رهبری فرمانده کل قوا، رئیس‌جمهور قهرمان ما بشار اسد مشهود است و به برکت فداکاری‌های آن‌هاست که سوریه در بطن تاریخ به‌عنوان ستون مستحکم و مایه افتخار باقی خواهد ماند و دژی است که همه توطئه‌ها و نقشه‌های شوم دشمنان این آب و خاک را درهم شکسته است.


وی تصریح کرد: امروز ارتش دلاور سوریه نبرد عزت و کرامت در داخل خاک کشور در حراست از ارزش‌ها و باورهای ملی به راه انداخته است تا به جهانیان بگوید، سرزمینی که مولود قهرمانان استقلال است، همچنان قهرمانانی به دنیا می‌آورد که به سرزمین، هویت و غرور ملی خود ایمان دارند و قادر به حفظ و حراست از ذره ذره خاک کشورشان هستند. جوانان قهرمان سوریه به اصول و حاکمیت ملی خود پایبند هستند و فداکاری در راه وطن را آموخته‌اند. آن‌ها اراده‌ای مستحکم برای تکمیل روند پیروزی‌های ارتش سوریه دارند و اراده‌ای برای گذراندن زندگی خود در اوضاع سخت؛ اوضاعی که در آن با قدرت، غرور و استقامت زندگی می‌کنند، ولی به ذلت تن نمی‌دهند و استوار در برابر توطئه‌های ظالمانه و وحشیانه ایستاده‌اند.


انتهای پیام/۴۰۳۳/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته