دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 فروردين 1401 - 16:12

فرزند رئیس‌جمهور مصر به سرزمین‌های اشغالی سفر کرد

یک منبع صهیونیستی گزارش کرد، پسر رئیس‌جمهور مصر برای کاهش تنش با فلسطینیان به سرزمین‌های اشغالی سفر کرد.
کد خبر : 653260
محمود السیسی



به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا، i۲۴ نیوز گزارش کرد، منابع صهیونیستی گزارش کردند، هیئتی از سرویس اطلاعاتی مصر به ریاست محمود السیسی، پسر رئیس‌جمهور این کشور درحالی وارد سرزمین‌های اشغالی شد که در قدس دور جدید تنش‌ها شکل گرفته است.


منابع مصری گفتند: محمود السیسی، مسئول پرونده ارتباط با اسرائیل در دولت مصر جمعه به همراه دو مقام مصری دیگر وارد تل‌آویو شد. این سفر با هدف تلاش‌های میانجی‌گرانه با توجه به تنش‌های کنونی میان اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها انجام شد که تهدیدی برای اوضاع در نوار غزه است.


شبکه تلویزیونی «کان» رژیم صهیونیستی نیز با انتشار خبر سفر محمود السیسی به اسرائیل گزارش کرد: مشاور امنیت ملی اسرائیل نیز قرار است سفری فوری به مصر انجام دهد.


منابع i۲۴ نیوز عنوان کردند: نشانه‌های مثبت وجود دارد که به‌واسطه میانجی‌گری مصر، اوضاع میان اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها به سمت آرامش پیش رود.


همچنین دستگاه اطلاعات مصر در تماس‌های خود با مقام‌های جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و اسرائیل، در زمینه فلسطینی‌هایی که به‌وسیله پلیس فلسطین در جریان درگیری‌های اخیر در کوه معبد بازداشت شدند (تعدادشان از ۴۰۰ نفر فراتر می‌رود) به توافق دست یافتند.


طرف مصری از رهبران حماس خواسته است تا اوضاع را در نوار غزه کنترل کنند و ابراز نگرانی کرد، هر اشتباهی ممکن است به دور جدیدی از حملات موشکی از نوار غزه منجر شود که این موضوع باعث کشیده شدن دامنه درگیری‌ها به آن سوی مرزها خواهد شد.


انتهای پیام/۴۰۳۳/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته